kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Hárs-hegyi túra

2012. október 06. - xbroad
A gyermekvasút Szépjuhászné elnevezésű megállójánál parkoltam le. Az egy gyönyörű vidék. Olyan, mintha egy tündérmeséből csöppent volna ide. Tulajdonképpen egy hágó. Itt van a Budakeszi út legmagasabb pontja. És sok-sok látnivaló van a környéken. Ne is tervezd egy hétvégére.

A hágó fölötti hegygerinc a Szépjuhászné-nyereg. A név onnan ered, hogy Mátyás király jókedvében kikezdett itt egy szép juhásznéval. Jus primae noctis?

Sétálgattam a Nagy-Hárs-hegyen, aztán elsétáltam a Kis-Hárs-hegyre, ahol körbenéztem a kilátóról. A nagy-hárs-hegyi kilátóhoz még vissza fogok menni, az valahogy kimaradt. 

A Szépjuhászné megálló. Színes napernyők sokasága. Nyár van.

Imádom a gyermekvasutat. Éppen egy hídra hajt rá.

A híd a Budakeszi út fölött áll.

A Nagy-Hárs-hegy oldalában.

Egy felhagyott kőbánya peremén keresgéltem. A veszélyes szakaszokon korlát védi a kirándulók biztonságát.

A Báthori-barlang bejárata. Ott volt fölöttem 200 méterre a Kaán Károly-kilátó és nem mentem fel! Nem is értem! Valami nagyon elterelte a figyelmemet. :)

A utak és a sínek sokszor keresztezik egymást. Vigyázz ha jön a vonat!

Olyan benyomást tett rám a gyermekvasút, mint egy nagy vasúti terepasztal. Egy jelzőberendezés. Vagy szabad utat jelez, vagy nem.

A Nagy-Hárs-hegyről a Kis-Hárs-hegyre kényelmes sétaút vezet.

A politika a budai hegyek közé is belopózkodott. Egy sommás vélemény.

A Makovecz Imre-kilátó a Kis-Hárs-hegyen. Dupla csigalépcső. Érdekes. Kicsit kileng, pedig nem is magas. 

A János-hegy és sok-sok fa. A terület még nem "civilizálódott" teljesen. Remélem, hosszú időn keresztül ellenáll.

A város (Budapest). A kép közepén a Gellért-hegy sejthető.

A Hármashatár-hegy. A Hármashatár-hegy is jó hely, oda Hűvösvölgyből érdemes indulni.

A Széchenyi-hegy. Nem ez a közeli domb, hanem ami mögötte van.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr9214049100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angéla Szvetkóné Csuka 2016.03.19. 22:44:13

Nagyon jó helyeket mutat be a blog. De mivel kezdő kiránduló vagyok, nem tudom merre kell menni. Jó lenne útjelzéseket írni,milyen színű útjelzésen induljak el, ha ezt az utat szeretném végig járni.

Széles Sándor 2016.03.21. 18:52:42

A http://turistautak.hu/ oldalon meg tudod tervezni a pontos útvonalat. Jó böngészést!

Tibor Albert 2018.01.05. 21:35:52

Én sűrűn járok erre,Angéla! :) Ha van kedve,akkor tartson velem. :)
süti beállítások módosítása