kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Ziribár-hegy

2014. április 04. - xbroad
Feltétlenül szólni kell a Ziribár-hegy jelentőségéről, ugyanis ez a 410 méter magas csúcs és a hozzá kapcsolódó jelenségkör is illeszkedik a pilisi évköri rendszer eddig feltárult összefüggéseinek sorába.

A Pilis különlegességét és szentségét tisztelő ember számára ismert tény, hogy Pilisszántóról, de különösen a Pilis-hegy oldalában épült és 2006. december 21-én felszentelt Boldogasszony kápolna felől nézve a téli napfordulón a Nap a Ziribár-nyereg felett bukkan elő, és reggeli tündöklésében a hegycsúcs felett vonul el. A felkelő Nap fénye pontosan bevilágít a kápolna kapuján, és bearanyozza a Szűzanya szobrát. A jelenséget az teszi még inkább érdekessé, hogy Marton Veronika, az ismert sumerológus megfejtése szerint a “ziribar” sumer szó, és tökéletesen alátámasztja e különleges eseményt.

E téli tünemény csak egyetlen nézőpontból, Pilisszántó felől észlelhető, de hogy a rendszeren belüli jelentőségét megkapjuk, meg kell hogy hosszabbítsuk a fény irányát a Boldogasszony kápolnán túl, és hajszál pontosan a Klastrompusztai kolostorhoz jutunk ... folytatás itt.

A Csobánkai-nyeregtől indultam, ott jól lehet parkolni. A kék (K) jelzésen sétáltam északnyugat felé. Az N47 38.654 E18 56.981 pontnál balra fordultam a piros tanösvényre (Pt). De nem követtem, hanem jelöletlen ösvényen átvágtam a Macska-barlanghoz. A barlang után jelöletlen ösvényt követtem fel a hegyre. 

A csúcs után az ösvény enyhe jobb ívelésben leereszkedik és becsatlakozik a kék bicikliútba (Koo), amelyen vissza lehet sétálni a parkolóhoz. A túra hossza kilengésekkel számolva 5,5-6 km. Augusztus volt, délelőtt, szörnyű meleg. Alig vártam, hogy leérjek Csobánkára és a "szatócsboltban" igyak egy frissítőt.

Kellemes kirándulást, jó túrázást!


A Ziribár délkeleti oldalán. Balra a Kis-Kevély tömbje látható.

A Kis-Kevély csúcsa, mögötte a Nagy-Kevély gerince is sejlik, köztük a Kevély-nyereg. A Kevély-nyereg szuper jó hely!

A Házi-réti víztározó. Kiváló horgászhely.

Egyre magasabbra a Ziribár oldalán.

Csúcsközelben. Kilátás a Kevélyektől a budai hegyekig.

Füst az Oszoly fölött. Mellette a Csúcs-hegy, alatta Csobánka.

A hegy túlsó oldalán. A Határréti-víztározó. Ez a víztározó is kiváló horgászhely.

A Ziribár csúcsa (teteje). Megkezdtem a leereszkedést.

Kilátás északnyugat felé.

Kedvencem a Pilis-hegy. Az a világos folt az oldalán a sziklaszínház. Ismered?

A kék bicikliúton (Koo) visszasétáltam a Csobánkai-nyeregig. Ott parkoltam egy murvás parkolóban.

A Ziribár a Koo jelzésről. A körök nem UFO körök, hanem lovaspályák. Van a közelben egy lovarda, ha jól láttam.

Megismerkedtem egy ziribári gyíkkal.

Ziribár és napraforgó. Össze vissza forognak. Nem értem.

Két Kevély. Pompás hegyek. A sok sziklás rész miatt rengeteg látnivalót kínálnak. Csak fel kell menni a gerincre.

A Ziribár diagramja. Nem is látszik rajta, hogy ilyen. Meg fogsz izzadni.

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!


A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr6014048782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása