kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A gödi Duna-part

2012. november 29. - xbroad
Göd Budapesttől északra fekszik a Duna bal partján. Budapest határától csak 10 kilométer a távolsága, de a "0" kilométerkőtől már 20. Megközelíthető vonattal is, busszal is, autóval is. Valószínűleg hajóval is.

Azt hallottam, hogy a gödi Duna-part nagyon szép, és van ott egy homok-sziget, amire csak alacsony vízállás esetén lehet átjutni. Amikor augusztus végén arra jártam, a vízállás optimálisan alacsony volt, hát lesétáltam a Duna-partra körülnézni, és egyúttal a homok-szigetet is felderítettem. 

Sok érdekességet láttam. Az Alsógöd-Horány rév magasságában van a gödi vízparti élet központja. Nagy park, éttermek, strand, legalábbis zuhanyozó rendelkezésre áll. Hajókikötő, és ha jól láttam lehetőség van sporthajók, kenuk bérlésére is. Szóval jó hely a gödi Duna-part. Az tuti, hogy jövő nyáron visszatérek egy evezés erejéig.

Arra a Duna-partra gondolok, ami körülbelül itt van: N47 40.835 E19 07.609. (Göd hosszan elnyúló település.)


Nagy, széles lépcső vezet le a Duna-part szintjére.

Hangulatos liget ad árnyat a forró nyári napsütésben.

Indul a komp Horányba. Csak személyjárat.

A fák alatt az egyik étterem terasza. Éppen ebédeltettek. Mellette termelői mézet árulnak. Vidéki hangulatom lett.

Egy másik étterem, azaz csárda.

A kikötő. Hajók mindenütt. Kicsik és nagyok. A parton kenuk. Dzsunkák. :)

Néhány napimádó napozott. 

Egy furcsa szerkezet. Hajó, az biztos. Nekem a szerkezetről az Everglades mocsarak jutottak eszembe Floridából.

A horányi révkikötő. Tetszik, ahogy kis hajóval közlekednek a községek között.

Sétány vezet végig a Duna-parton. 

A gödi homok-sziget. Gyakran van víz alatt. Távolban a Vác fölött magasodó Naszály.

Nagy volt a part, a Duna erős apadásban volt.

Lehúztam a cipőt és a zoknit, bokáig belegázoltam a vízbe. Kellemesen felfrissültem.

Még a Vörös-kő is látszik Leányfalu fölött.



A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr8614048998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Unknown 2015.09.24. 17:45:13

Legközelebb a felsőgödi részt is nézd meg. Érdemes ! :D
süti beállítások módosítása