kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Csúcs-hegyen keresztül az Oszolyra

2014. március 19. - xbroad
Nagyon szeretek Csobánka környékén csatangolni. Mert gyönyörű vidék. Tele van szépséggel. Eláruljam a titkomat? Hiszek abban, hogy a Pilisben vannak energiák ... Vitathatatlan, hogy a Rám-hegyen a Ferenczy-szikla közelében erők működnek. Én az erőt Csobánka főterén is érzem. Ha leülök ott egy padra, szinte érzem, ahogy ellazulok. Legszívesebben ledőlnék a padra és behunynám a szemeimet. Egyszer meg is teszem!

Most is az Oszoly-pihenőtől indultam, ezúttal déli irányban, a P jelzésen. Körülbelül egy kilométer múlva balra tértem a S jelzésre. A S jelzés hirtelen neki szalad a hegynek és 250-300 méteren belül 70-80 métert emelkedik. Egy kanyarját könnyű elvéteni, a jelzést is figyeld, ne csak az utat.

A sárgán elsétáltam a Stiasny-pihenőig. Ott elemeztem a helyzetet, hogy lesétáljak-e  a P3 jelzésű szakadékon, vagy forduljak vissza a sárgán és ereszkedjek le a valamivel szelídebb S+ jelzésen. Visszafordultam :).

Végül kb. 4,5 kilométert sétáltam, és sok szépet láttam. Utam jórészt a Csobánkai Tanösvényeken vezetett.

Itt a tavasz. Ilyenkor napról napra szebb a természet. Ne késlekedj, indulj! Jó kirándulást!


Az Oszoly-pihenő.

A P jelzés egy-egy szakaszán belátni az egész Csobánkai-medencét.

Ez a löszmélyút. A tanösvény táblájáról tanultam. A Pilisben sok löszmélyút van.

Ez már a sárga (S) jelzés. A bejáratát könnyű elvéteni.

Nem is út, csak csapás szinte.

Vannak egyenetlen szakaszai. Majd nézz a lábad elé.

A Csúcs-hegy kilátóhelyeit nem jelzett "zerge ösvényeken" lehet megközelíteni. Könnyen rátalálsz majd. Egy-két helyen szakadékos. Óvatosan! A képen Csobánka gyönyörű focipályája.

Meglepődtem, hogy innen a Csúcs-hegyről, milyen alacsony (kicsi) az Oszoly.

Az Oszoly, a Csikóvár hegyek, stb. a "zerge ösvényről".

Őstölgy.

Még egy őstölgy. Tele van velük az Oszoly.

A P3 jelzésű szakadék kezdete az Oszoly északi végén (Margitliget). Néhány méter után leszakad a mélybe.

A pomázi Kő-hegy látképe a Stiasny-pihenőből.

A Csobánkai-medence.

A S+ jelzés vége az Oszoly-pihenőnél.

Csobánka főterén felkeltettem két házőrző lúd érdeklődését.

Nemsokára ellazultak, sőt álomba szenderültek ... most nem tudom, hogy tőlem, vagy az erőtől. Ezután én is lazítottam kedvenc padomon.

Az út diagramja.



A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr8014048788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen 2014.03.19. 14:38:58

I have read so many content on the topic of the blogger lovers however this
paragraph is really a nice piece of writing, keep it up.



My site - Tinnitus Miracle Review (blogspot.com)

Névtelen 2014.03.20. 04:24:10

If you are going for most excellent contents like me, simply go to see this web page every day because it presents feature
contents, thanks

Visit my site Panic Away
süti beállítások módosítása