kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Téli kirándulás a Vadálló-kövekhez II.

2013. február 03. - xbroad
A Vadálló-kövek a Visegrádi-hegységben található vulkanikus eredetű sziklák közkedvelt elnevezése.

A sziklák Dömös területén találhatóak. Dömös központjából a Királykúti úton kell haladni, majd a Szőke-forrás-völgyén (Huzat-völgy) a sárga jelzésű turistaút visz a Szentfa-kápolnáig. Innen a piros háromszög jelölés vezet a sziklákhoz, ahonnan tovább haladhatunk felfelé a Prédikálószék irányába. Anyaguk vulkanikus eredetű andezit. Mintegy 12 millió évvel ezelőtti vulkanikus működés eredményeként jöttek létre.
A meglehetősen omladékos és kies helyen lévő sziklaalakzatokat főleg a XX. század elején látogatták a magyar hegymászók, mint mászóiskolát.

Forrás: http://hu.wikipedia.org/

A Szentfa-kápolnáig a P, S, Z jelzések közös szakaszán sétáltam, majd a kápolnánál feltértem a P3 jelzésre. Felmentem körülbelül 500 méter magasra (N47 44.333 E18 54.800), aztán vissza. A túra hossza úgy kb. 7-8 kilométer volt, a szintkülönbség 400 méter.

Második rész ...

Jó kirándulást!

Felértem a kövekhez. A szikláknak nevük is van. Fentről lefelé, sorban: Árpád trónja, Felkiáltójel, Függőkő, Bunkó, Szélestorony és Nagytuskó.

Ez egy másik szikla. Nem voltam egyedül. Éppen jégszilánkok estek.

A harmadik. Legközelebb, ha arra járok, beazonosítom őket. Így utólag nem megy.

Némelyiket körbejártam, illetve kimerészkedtem a szakadék szélére.

Volt, akinek ez könnyebben ment. Én oda nem mentem fel. Majd legközelebb, nyáron.

Tulajdonképpen azért jöttem, hogy innen szétnézzek. Hát nem csodálatos? 

A hegyek irányában is gyönyörű. A dobogókői nyereg.

Egyszer mindenkinek fel kellene jönni ide. Élőben van friss levegő, illatok, szél is. Így is szép, élőben azonban teljesebb élmény. 

A tiszta levegőben el lehetett látni egészen a Magas-Börzsönyig.

Eddig jöttem. Ez a szikla már nagyon csúszott, az elkerülő ösvény még jobban. Visszafordultam. Egyébként is csak eddig terveztem :).

Vigyázz, figyelj a lépteidre, lefelé nagyot lehet esni!

Kitekintés két szikla között.

Ez a szikla olyan mint egy fej jobb profilból, kicsit hátulról. Egyik név sem illik rá. Biztosan másik irányból kell nézni. Körbe kellene járni. :)

A kövektől már nincs messze a Prédikálószék. Nem több mint 800-1000 méter.

Lefelé.

Továbbra is óvatosan.

Táblák Dömösön. A környék kiváló túralehetőségeket kínál.

A dömösi kikötőnél, folyásirányban. (Lepence)

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr914048940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen 2013.12.14. 20:17:13

Szia, de jó látni a blogodat. Ma voltunk itt a vadálló köveknél (2013.12.14), a cél természetesen a prédikáló szék lett volna, de Árpád trónja után, nagyon csúszott az a bizonyos szikla, úgyhogy mi is addig mentünk mint Te. De így is varázslatos volt, pedig köd volt, a hegygerincről semmit nem lehetett látni, de megvolt a varázslatot hangulata, fent a köveknél zúzmarásak voltak a fák. Majd egy kicsivel jobb időben, amikor nincs fagy és már lesz mit látni meg fogjuk ismételni a kirándulást. Már nagyon várom. Üdv és további jó kirándulást!

Névtelen 2013.12.14. 20:21:03

Ja és gyönyörűek a képeid!
süti beállítások módosítása