kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Fekete-hegyen át

2013. július 27. - xbroad
A Fekete-hegy Pilisszentlélek és Kesztölc között helyezkedik el, magassága 585 méter körüli. Egyik legkedvesebb helye volt Berda József turistaköltőnek, aki verset is írt hozzá. Azt találtam ki, hogy én is megnézem magamnak. Úgy is tettem.

Az N47 43.573 E18 50.108 koordinátákon található tisztásról indultam a Z+ jelzésen felfelé. A Z+ jelzésű utacskát szokták Postás útnak is nevezni. A Z+ jelzés elvezet egészen a Fekete-hegyi turistaházig. Vannak, akik csak Sasfészeknek nevezik.

A turistaháznál a Z+ jelzésről a S4 jelzésen, egy rövid, erőteljesen meredek szakaszon, leereszkedtem a S+ jelzésre. A S+ jelzésen elsétáltam a Z jelzésig, Kesztölc fölé. A Z jelzésen továbbhaladva visszatértem a Fekete-hegyre. A Fekete-hegy "csúcsát" megkerülve a Z4 jelzésen visszakanyarodtam a turistaház irányába. A turistaháznál újra a Postás utat választva leereszkedtem a tisztásig, ahonnan indultam.

A túra hossza körülbelül 10 kilométer. A Postás út és a S4 jelzésű út emelkedése illetve lejtése kicsit erőteljes, de semmi extra.

Jó kirándulást!


A Postás út kezdete. Kifejezetten szelíden emelkedik az elején.

Aztán meredekebb lesz, de lépcsők segítik a kapaszkodást. Ha van botod, vidd magaddal, a kapaszkodásban-támaszkodásban sokat segít.

Ha eléred az útjelző fát a hintával, felértél.

A fa szomszédságában található a Fekete-hegyi turistaház, a Sasfészek. A ház falán emléktáblák, köztük Berda Józsefé.

A S+ jelzés mentén. Gyönyörű erdő, érdekes talajvetődések. Hullámok.

Elértem Kesztölcöt. A templom és fölötte a "szőlő-hegy".

A kilátóhelyen Kesztölc fölött.

A Palatinus-tó Esztergom-Kertvárosban.

Esztergom.

A Fekete-hegy csúcsa. Favágók megpróbálták álcázni, de mégis rátaláltam.

A Z4 jelzésű út. Az egyik legszebb út a Pilisben.

A Hinta-fa, ezúttal oldalról. A tisztáson jobbra a Sasfészek.

A Postás út lefelé. Fokozatosan kezd.

Aztán jönnek a lépcsők.

Annyira nem vészes, mint amilyennek látszik. Nem túl hosszú szakasz.

A végén egy kis lazázás ...

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr4114048842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása