kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Kesztölc, Kétágú-hegy, Sasfészek

2012. június 06. - xbroad
A Kétágú-hegy Kesztölc fölött húzódik. Tulajdonképpen egy hosszan elnyúló gerinc. A gerinc Kesztölc irányában meredeken "zuhan" le. A sziklafalak kiválóan alkalmasak az igazi hegymászás elsajátítására, gyakorlására.

Több siklóernyős starthely is található a környéken.

A Sasfészek elnevezésű sziklát látogattam meg, kincset kerestem. Kesztölc központjából a sárga + jelzésen indultam, majd a zöld jelzésen jobbra tértem. Visszafelé a kék jelzésen jöttem, hogy ne legyen olyan "unalmas". A távolság körülbelül 6-7 km. A kilátópont 450 méter magasságban található.

Ha gyerekekkel kirándulsz, fokozottan figyelj rájuk. Erősen tagolt a felszín, egy gyerek számára veszélyeket rejthet magába.

A Sasfészek. A Kesztölc felé lejtő hegyoldal meglehetősen meredek.

Itt lehet gyakorolni az igazi hegymászást. Kellő felszerelés híján inkább kerültem a jelzett úton.

A jelzett út szolidabban emelkedik, de az is "húzós". Vedd észre, ez egy kopár, cserjés oldal. Erős napsütés esetén egy árnyékoló alkalmatosság jó szolgálatot tehet. (sapka, kalap)

A Kétágú-hegy egyik ága. A másik ág mögöttem. A Kétágú-hegy előtt a Tábla-hegy és a Nagy-Strázsa-hegy.

A kilátóhely. Itt szalonnát is szoktak sütni úgy látom.

Ott a távolban, talán nem is igazán látható, az a város Esztergom. És a gyár, ahol a mi autónkat készítik.

Ugye megmondtam. Ott a Suzuki gyár, és az Esztergomi bazilika.

Az a város ott Dorog és Esztergom kertvárosi része. Gyakorlatilag egybe épültek.

A szikla irányában Kesztölc házai.

Még egy kép az Esztergomi bazilikáról. És Szlovákiáról. :)

Túratársak hozták a hírt, hogy két nagytestű kóbor kutya riogatja a kirándulókat a hegyen. Aztán nézelődtek, majd elkezdtek falatozni. Nem tudtam eldönteni, hogy tényleg vannak-e kutyák, vagy sem, olyan békésen falatoztak.

A Palatinus-tó Esztergom-Kertvárosban.

A lefelé vezető ösvény.

Lefelé menet láttam békésen legelésző lovakat.

Találkoztam Szent Orbán szobrával. (Szent) Orbán a legutolsó fagyos szent, aki megvédheti a szőlőt a fagytól. Itt is van mit védenie. A hegy délnyugati lankáján szőlőt termelnek.

Egy kedvenc: kálvária. Az egyik legszebb kálvária, amit eddig láttam.

A stációk megjelenítése szinte művészi.


A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr5414049366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása