kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Kilátópont Dömös fölött (N47 44.890 E18 55.428)

2014. május 14. - xbroad
Az úgy volt, hogy valami szépet vágytam látni . Nézegettem a Pilis térképét. Valahol Dömös fölött találtam egy kilátópontot. Ezt meg kell néznem! - jött a gondolat. Úgy is tettem! Megnéztem.

A 11-es főúton az N47 45.672 E18 55.777 pontnál, a római erőd mellett, térj le a bekötő útra. Hajts az úton nem egészen 400 métert. Ott találsz egy kis hidat, amelynek a környékén kényelmesen parkolhatsz.

Leparkolás után szállj ki a kocsiból és déli irányban indulj el a kanyargós erdészeti úton. Az út elvezet a kilátóponthoz. Kövesd! A távolság oda-vissza kilengésekkel együtt nem több hét kilométernél.

Jó kirándulást!

Ide készülünk.

A római erődnél lenéztem a Duna-partra. Szeretek átnézni a Börzsönyre. A Börzsöny sem csúnya. 

A római erőd egyik bástyája - "konzerválva". Az erőd nem látogatható. Nem hiszem, hogy már megnyitották. Bár tévednék.

A kilátópont a tisztás felső részénél található. A tisztás szőkére égett a kánikulában. Így is helyes.

A kilátás. Mit szólsz?

Visegrád, királyi város. Ha jobban megnézed, szinte az összes nevezetességet felfedezheted.

Ezen a képen pedig Nagymarost takarják a fák. Ha megfigyeled a kép közepét, a szétnyíló lombok között Nagymaros műemlék templomát sejtheted.

Nem kommentálom.

Kicsit elméláztam, hogy esetleg felsétálok Prédikálószékre, de aztán letettem róla és visszafelé indultam.

Lépten-nyomon ilyenekkel találkoztam. Elhatároztam, hogy visszatérek mikor érik. Elmaradt. Majd idén augusztus elején.

Lentebb egy padot jelzett a térkép. Pont kapóra jött. Befrissítek, gondoltam.

A Dunán motorcsónakok fogócskáztak.

A pad. Hamar átláttam, hogy ebben a kánikulában, ezen a padon nem frissülök be. 

Visegrádon felnéztem az Új-hegy tetejére még egy kis kilátásért. Imádok kilátni.

A visegrádi vár az Új-hegyről. Ez a hegy nem csúcsban végződik, szép lapos tető.

Arra gondoltam, hogy csinálok egy panoráma képet is. Visegrád mellett több hegytető is szép kilátást kínál. Javasolom mindet végig járni.


A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr1014048770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lengyel55 2017.06.01. 10:36:57

Klasszak a leírások kedvet is csinálnak jó lenne ha a nehézségi fokozatát is jelölnéd
A Mátrába egy amúgy túlméretezett túra kapcsán,belefutottunk már fåradzan egy,számunkra legalábbis,rendkívül meredek és hosszantartó emelkedőbe,nagy nehézséget okozot és nem csak magamért feleltem
Tudod idősebbek hamarabb fáradnak de a túrát az erdő kozepén nem hagyhatod abba.
Üdv:Lengyel Gyula

Széles Sándor 2017.06.01. 18:48:19

Rendben! Ez pl. inkább séta, bár emelkedik.

Sebhelyesfarku 2017.07.13. 20:13:05

Frissülni fel- szoktak, nem be- ...

Széles Sándor 2017.07.21. 14:47:43

Köszi!
süti beállítások módosítása