kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Csikóváraljai turistaháztól a Lajos-forrásig és vissza, át a Holdvilág-árkon

2014. június 09. - xbroad
Újra hétvége. Gyönyörű, napos-derűs hétvége. Irány a Pilis, gondoltam!

Ez alkalommal a Csikóváraljai turistaháztól a Lajos-forrásig tartó utat jártam be, közben átvágtam a Holdvilág-árkon. Az út hossza oda-vissza 9-10 kilométer. A Holdvilág-árok környékét nem számítva nem mondom, hogy sétaút, de nem is túl nehéz.

Jó kirándulást!


Odafelé végig a Gyöngyök Útján jártam. A sárga gyöngyök jelzik a Gyöngyök Útját. Ha szeretnél többet tudni a Gyöngyök Útjáról, katt ide: ViaMargaritarum

Kellemes, nem túl meleg, napos idő volt. Délutánra erősebben felhősödött, nőtt a zivatarhajlam.

A mélyút tetején álltam, arra jött egy fiatalember a kornak és a divatnak megfelelő "tech" felszerelésben. Úgy nézett ki, mintha egy sportáruház reklámjából csöppent volna oda. Az első útja lehetett a szerkónak. Napszaknak megfelelően, hangosan üdvözöltem. Tudomást sem vett rólam. Úgy tapasztalom kirándulásaim során, hogy a találkozásoknak és köszönéseknek különös pszichológiája van, amely függ a csoport számosságától is pl.

Közeledem a Lajos-forráshoz.

A Lajos-forrás parkolója. Kedvelt kirándulóhely, kocsival is elérhető.

A Lajos-forrás. Hűs vize sokaknak nyújtott már felüdülést. Mint a legtöbb pilisi forrás vizét, ezt is hordják nagyobb mennyiségben is.

A turistaház. Amikor ott jártam, még nem kezdték el felújítani, hasznosításra hirdették feliratokkal. Remélem ez a turistaház sem kerüli el a sorsát és felújítják.

Bár a parkoló tele volt, a réten alig láttam valakit. A rétet nemrég kaszálták. A szénából ítélve már kötésig ért a fű, mikor levágták.

Sétáltam egyet a környéken lévő utakon.

Szentendre egy kicsit odalátszik.

Visszafelé egy hirtelen jött ötlettől vezérelve átvágtam a Holdvilág-árkon, a P+ és a Zc jelzéseket követtem. Valahol a Holdvilág-árok legfelső szintjén található ez a lépcső.

Az árokba néztem.

Kis híd segíti az árkon való átkelést.

A létrát kikerültem, többen is vártak fenn is, lenn is.

Lelépcsőztem az árokba, aztán szemben ezzel a lépcsővel fellépcsőztem a túlsó oldalon. Rátértem a Zc jelzésre.

Az árok felső pereme néhol meglehetősen ingatagnak tűnik. Többször le volt már zárva, mert veszélyeztette a kirándulókat.

A Zc jelzés egyik pihenőjéből szép kilátás nyílik a Kovács-(Dera)-patak völgyére és Pilisszentkeresztre.

A Pilis-tető. Meg nem áztam, de néhány kövér esőcsepp eltalált! :)

Pilisvörösvár látképe. A Kálvária-hegy és a Vörös-hegy (Sas-szikla).
Az út diagramja.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr6414048766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kavics 2014.06.29. 12:43:42

Nagyon szép blog, tartalmas információkkal. Már jártam itt korábban is.
Szeretném megkérdezni, hogy egy-egy út diagramját milyen programmal(?) lehet így elkészíteni, mint az utolsó képen???
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv. Kavics :-)

Széles Sándor 2014.06.29. 21:32:14

GPS adatok alapján készítem MapSource programmal.(GARMIN) Üdv. Sándor
süti beállítások módosítása