kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Basina-völgy, Piliscsév

2012. június 28. - xbroad
Piliscsév a Pilis nyugati lábánál fekszik, egy három oldalról hegyekkel körülvett völgyben, a Basina-völgyben.

A 10-es úton közelíthető meg. Pilisjászfalu és Leányvár között kell letérni Piliscsév felé. Budapesttől való távolsága 35 kilométer. Piliscsév zsákfalu. Mint általában a Pilisben, itt is magas a szlovák nemzetiségű lakosok aránya.

A községet kirándulóhelyek sora övezi. Az országos kéktúra útvonala áthalad a község területén. A faluból több kirándulási célpont is könnyen elérhető. Gyalog sincs igazán messze Klastrompuszta, Dobogókő, az Ilonka-forrás, a Szirtes-tető orma, és más ismert turistacélpont sem. Jómagam, a falu fölötti hegyoldalban, a Csévi-barlang sziklái fölött kerestem kincset. :)

A falu határában lévő Kopasz-hegyen motokrossz versenyeket rendeznek. A faluban "pincefalu" is található. Sajnos, az én útvonalam nem érintette a pincefalut. Ha ellátogatsz Piliscsév környékére, javasolom, hogy te ne hagyd ki a pincefalut.

Szokatlan utcanév tábla a falu végén.

Az utca neve: Borvirág utca. Még azt is felsorolja, hogy kik laknak az utcában. Lehet, hogy arra találtam volna a "pincefalut"?

Völgytájkép.

Éppen virágzott az akác.

Nem csak a hegyvidék lehet szép. Elmenne asztalképnek számítógépre.

A dombok takarják a Pilist.

A Csévi-barlang bejárata fölött. A távolban a Kétágú-hegy.

Kitekintés Dorog irányába.

Kicsit üldögéltem a sziklákon. Elmajszoltam egy szendvicset, ittam néhány kortyot, közben ismerkedtem Piliscsév látképével, életével.

Lefelé menet. Sok-sok erdő!
Egy túrázó emlékhelye. Sok van a Pilisben is.

Mint sok más forrás, az Ilona-forrás is elapadt. Most van feltöltés alatt ...

Vadászles. Ha ilyet látok, eszembe jutnak az arányok. Állatot kínozni bűn, lesből legyilkolni sport.

Ott voltam, a sziklák fölött.

Még egyszer, távolabbról.

Stílusos virágláda az út mellett.

Benne sok szép virág. Nekem nagyon tetszett.

Egy hatalmas hársfa. Egy úr ült a fa árnyékában. Nem volt tömeg.



A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr9314049324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen 2013.03.25. 15:36:15

Nagyon szépek a képek! Nekem annál is inkább tetszenek, mert itt voltam gyermek, itt nőttem fel, és az iskolás éveinkben, nyáron, szinte minden héten felmentünk a barlangokhoz, Klastrompusztára, vagy egészen Dobogókőre, persze gyalog, és nem volt velünk felnőtt! Aki szeret túrázni,annak én is szívből tudom ajánlani a környéket, van még ezen kívül más látni való is,például a Sztudenka forrás. A faluban bizonyára kap útba igazítást az akit érdekel, ha máshol nem a Piliscsévi honlapon.

Sándor Széles 2013.03.25. 22:20:25

Én is imádok a Pilisben bóklászni! :)Nagyon szeretem.
süti beállítások módosítása