kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Tölgyikrek (Lom-hegyi-nyereg)

2014. március 02. - xbroad
Nyár végén a Tölgyikreket látogattam meg. A Tölgyikrek már inkább egy tölgy, mint kettő. Az az egy is gyógyításra szorulna. Híres fák esetében láttam azt a megoldást, hogy a törzs hiányzó részét egyszerűen kibetonozták. Hatalmas fa.

Az N47 39.839 E18 58.074 ponton lévő parkolóból indultam a P+ jelzésen északnak, mintha a Holdvilág-árokba mennék. Aztán 400 méter múlva letértem a P+ jelzésről és a P jelzést követtem. A P jelzésen 3,5 kilométer emelkedő után megérkeztem a Tölgyikrekhez, illetve a Lom-hegyi-nyeregre. Útközben megpihentem a Salabasina-kútnál (N47 41.221 E18 57.536).

Az N47 41.294 E18 57.488 ponton letérhetsz a Pq# jelzésre, amely levisz a Salabasinai-árokba, egy forráshoz. Azt hallottam a Salabasinai-árokról, hogy az egy felderítésre váró, vad terep. Talán nyáron bejárom.

A Lom-hegyi-nyergen található pihenőtől (N47 41.626 E18 57.460) minden irányba visznek utak, bármerre indulhatsz. A pihenőben pihentem egyet, utána visszafordultam. Így az én túrám kb. 10 kilométeresre sikerült. A szintkülönbség 300 méter. Az út végig fokozatosan emelkedik.

Jó kirándulást!


A Tölgyikrek. Hatalmas fa.

A P jelzésről rálátni a Pilis-tetőre.

A Pilis keleti lábánál Pilisszentkereszt bújik meg.

Dél felé a Kis-Kevély és a Budai-hegység tűnik fel egy-egy irtás résében.

A "mélyben" lenn a Salabasinai-árok. A növényzet elég sűrűnek tűnik, vadregényességben talán még a Holdvilág-árokkal is felveszi a versenyt.

A Salabasina-kút.

A kutat 1969-ben újította fel a IX. Kerületi Természetbarát Szövetség.

Megérkeztem. A jelzett útról kitaposott ösvény vezet a fához.

A fa a biodiverzitás áldozata. Talán a kibetonozás tényleg segítene. Vagy nő helyette másik, és csak a hely neve marad Tölgyikrek?

Az ágaiban még van élet.

A Lom-hegyi-nyereg. Térkép, meg minden, ami a pihenéshez, tájékozódáshoz szükséges.

A Salabasina-kút egészen közelről. Vize kristálytiszta, íze fenséges, hőmérséklete hűvös.

Egy óvatlan harkály. Vagy nem figyelt, vagy direkt akarta, hogy lefényképezzem.

A csobánkai völgy.

Ez már egy másik irtás. Meglepő, a Pilisben nem szoktak ilyen tarvágást csinálni.

Egy új, éppen elkészült vadászles az irtás szélén. Talán összefügg a kettő?

A Csobánkai-nyereg. Nekem olyan toszkános. Éppen learatták a búzát. Éppen aznap.

Az út magasság diagramja. Sima út. Előbb fel, aztán le.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr4214048796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása