kirándulás - természetjárás

vagabundus

A Prédikálószék

2012. július 21. - xbroad
A Prédikálószék a Visegrádi-hegység egyik legmagasabb és leglátogatottabb csúcsa. Magassága 639 méter.

Leginkább Dömös irányából szoktuk felküzdeni magunkat a Prédikálószékre. Dömösről a piros, sárga, zöld jelzések közös szakaszán kell indulni. Amikor elérjük a Szentfa-kápolnát, illetve a Kaintz György-forrást, akkor rá kell térni a piros háromszögre, amely a Vadálló-köveken keresztül egyenesen a csúcsra visz. Vigyázat! A tériszony akadály, az út minősítése "nehéz".

Dobogókőről is le lehet ereszkedni a piros háromszög jelzés mentén.

Mi ezúttal a Pilisszentlászlót Lepencével összekötő út egyik parkolójából indultunk, és erdészeti utakon sétáltunk fel a csúcsra. Így a túra oda-vissza 10 kilométer volt. Az út során extrém útviszonyokkal nem találkoztunk. :)

Az erdészeti utak nem mennek neki meredeken a hegyoldalnak, inkább kerülnek. A fák közötti résen a Naszály látszik. Vácnál.

A Prédikálószék előtt, a piros háromszög jelzésen, sok kis "woodoo" tornyocskát épített valaki. Egy lefelé igyekvő gyereksereg módszeresen mindet lerombolta, egynek sem kegyelmezett.

Felértünk a csúcsra. Kilátás Visegrád felé.

Szemben a Börzsöny. A Szent-Mihály-hegy.

Balra a pilismaróti üdülő terület.

Rábeszéltek egy képre.

Visegrád. Nagyon párás a levegő , de azért felismerhető a vár, a Salamon-torony, a Silvanus Hotel.

Baloldalon Nagymaros.

Hosszasan csodáltuk a Dunakanyart. Próbáltuk beazonosítani a helyeket, ahol már jártunk.

A csúcson található Szent-László-kereszt.

A kereszt táblája.

Tiszta, rendezett pihenőhely. Aki felér Prédikálószékre, az megérdemel egy kis pihenést.

Lefelé az úton. Szeretem a késő délutáni langyos meleget, a hosszúra nőtt árnyékot. Befogad.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.