kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Nyakas-kő

2012. augusztus 05. - xbroad
Ha Biatorbágyból Sóskút felé autózol és megállsz a Biatorbágy alsó-majori parkolóban, akkor jó helyen jársz. Itt találod a piros sáv jelzést. Ha követed észak-északkeleti irányban, nemsokára rá fogsz találni a Nyakas-kőre. Bár csak 220 méter magasságokat mérhetünk a tengerszint fölött, mégis magashegységi fílinget fogsz érezni.

A környéken a Pannon-tenger formálta az alakzatokat. Az itteni sziklaalakzatok a leglátványosabb természeti szépségek közé tartoznak. A kőtől nagyon szép kilátás nyílik a Biai-tóra és Etyek felé.

Kellemes sétaút a piros sáv jelzésű ösvény.

A fák lombjai közötti réseken sziklák tűnnek fel. Szakadék.

Egy kanyar után előtted tornyosodik a Nyakas-kő. Itt már csúszós-meredek az út.

Nem kis szikla, bár ezen a képen nehéz elképzelni a nagyságát.

Nekimentem a közepének. Láttam egy rést, azon felküzdöttem magamat. Nehéz volt. Többször voltam négykézláb, mint felegyenesedve.

Felértem a kő tetejére. Szerettem volna kimenni a szirt szélére, de nem mertem.

Így csak a szirt mögül fényképeztem a Biai-tót. Etyek balra lenne, de innen nem látszik.

A Nyakas-kő oldalán lévő repedésben araszoltam fel. Hát csoda, hogy elfáradtam?

Pedig egy sokkal kényelmesebb úton is feljuthattam volna. Legtöbbször tájékozódom és megkeresem a legjobb utat. Hogy most miért nem tájékozódtam, nem tudom. Csak úgy nekiszaladtam. Ha tovább mentem volna a piros jelzésen, egy kis ösvény felülről szépen levitt volna a sziklához. :) Ha pihentebb lettem volna, lehet, hogy a szakadék szélére is kiálltam volna.

Van, aki ki mer állni a szakadék szélére, kicsit még le is hajol ... Ha te is ilyenre készülsz, légy nagyon óvatos. Így már el tudod képzelni az arányokat. Nagyot lehet huppanni!



A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr1014049226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása