kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Kerékpárút Váctól Verőcéig

2012. szeptember 17. - xbroad
Gyalogos vagyok, azaz általában gyalog járom a természetet. A barátaim, az ismerőseim, a kollégáim azonban annyi szépet mondtak a Duna bal parti kerékpárútjáról, hogy fogtam a biciklimet és nekivágtam.

Vácról indultam a stadion bejáratától. A stadion bejárata előtt van egy parkoló, ahol ott lehet hagyni a kocsit. Kivettem a biciklit a kocsiból és már indultam is.

Annyit még el kell mondanom, hogy egy ötsebességes, kényelmes, bikaszarv kormányú városi biciklim van. Nem versenykerékpár, nem túrakerékpár, mégis jól teljesített. :) Igazi különlegesség! A hátsó kerék külső dobfékes.

Szobor a váci stadion előtt. A diszkoszvető.

Vác barokk kőhídja a Gombás-patak fölött.

A vártemplom. 

A vártemplom bejárata. Volt egy kis dolgom a védett keresztnél, ezért tettem egy kis kitérőt. Tegyél te is. Vác szép. Azzal a biciklivel voltam, amit látsz a képen. Igazi különlegesség. A hátsó kerekén külső dobfék van. Városi bringa, de a túrán is jól teljesített.

A védett kereszt története.

A templom előtti tér.

Ismét a Duna-parton. I. Géza király szobra a várfalon.

Több szobor is díszíti a váci Duna-korzót, ez az egyik. Tulajdonképpen mégis van benne valami. 

Lassan kiérünk Vácból. Imádom az ilyen jeleneteket. Az unoka kis biciklivel teker, nagyapa pedig kocog (fut) utána.

Esős nap volt. Vácról Verőcéig mentem biciklivel és vissza, közben két és félszer eláztam. Meleg eső volt.

Az N47 48.105 E19 06.079 koordinátáknál térj le az ösvényre, kicsit időzz a "magas-parton".  Szép környezet. Ha van időd a szigetre is átmehetsz.

Én időztem. A szép táj látványa feltölt. És a levegő is tisztább, mint a nagyvárosban. Hallgattam a Dunát.

Vác tornyai még idelátszanak.

Nem semmi vidék. Az a házikó pedig építészeti bravúr szerintem. Ezek a folyópartok nem mindig stabilak. 

Megyek tovább.

Ennél a keresztnél van egy római őrtorony maradványa. A Duna a római korban határfolyó volt (limes), partja mindkét oldalon tele van kisebb-nagyobb őrhelyekkel. 

Ennek a toronynak a maradványai rendben vannak, csak kicsit gyomos. Sok torony még feltárásra vár.

Ezt látta a római légiós is. A Szentendrei-sziget, mögötte a Visegrádi-hegység. A Duna jól tele van.

A biciklisek közül kevesen állnak meg. Gyorsan tekernek. Sietnek valahová.

Itt üldögéltem és hallgattam a Dunát. 

Ez már Verőce. Eddig jöttem, itt visszafordultam.

A visszaút. Jó minőségű kerékpárút.

Közel Váchoz.

Kis sziklakert az út mellett. A délután már inkább napos volt.

A váci rév. Szemben Tahitótfalu.

A kacsák a révnél nem igazán érdeklődtek irányomban. Aludtak.

Szent Erzsébet szobra a Szent Erzsébet sétányon.

Minden adott a pihenéshez.

Aztán ismét feltértem a városba és ittam egy eszpresszó kávét a Barátok Kávézójában. A kávé is, a hely is jó volt. Onnan tudom, hogy kérés nélkül hoztak egy pohárka vizet is. Azt tudniillik úgy szokták jobb helyeken.

Ismét a stadionnál. A diszkoszvető szobra, ezúttal elölről.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr3514049136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ritttus 2012.10.12. 09:42:38

Nagyon szépek a váci fotók!

Sándor 2012.10.12. 13:18:33

Köszönöm szépen. Vác nagyon gyönyörű város.
süti beállítások módosítása