kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Naszály

2012. október 20. - xbroad
A Naszály Vác fölött magasodik, magassága 652 méter. Váctól észak-északkeleti irányban található. Szinte minden oldalról vezet fel út a csúcsra, az utak többsége azonban erősen meredek. A térképet tanulmányozva arra a megállapításra jutottam, hogy Kosd felől küzdöm fel magamat a Naszályra, a zöld "C" jelzésen. 

A zöld "C" körút jelzés vissza is tér Kosdra. Csaltam egy picit, lefelé rövidítettem a sárga + jelzésen. Ez a kirándulásom végül 10 kilométeresre sikeredett, 400 méter szintkülönbséggel. Február végén járt az idő, a nap a déli lejtőkön jólesően melegített, de a huzatosabb gerincek vízmosásaiban még ott rejtőzött a hó. Volt ahol kötésig ért. 

Azt hittem, hogy egyedül leszek a hegyen. Tévedtem. Meglehetősen nagy volt a forgalom. Többen összeverődtünk és együtt értünk fel a csúcsra.

Bányászemlékmű Kosd határában.

Egyenesen a zöld "C" jelzést követve. Amikor a fagy kiengedett, dagasztottam a sarat. Aztán betért az ösvény a fák közé,  ott jó volt. :)

A fák még csupaszok voltak, nem zavarták a kilátást. Tiszta, friss, éles levegő volt. Szeretem az ilyen időt.

A Naszály csúcsa alatt van a Kopasz-tető (527 méter). Tényleg kopasz. Ellátni a Mátráig.

Tűzrakóhely kilátással a Cserhátra és a Mátrára. 

Ez a másik oldal. Távolban a Magas-Börzsöny.

Gerincen vezet fel az út a Naszály-tetőre. Nem annyira vészes. Hóhatár fölé értünk.

Vajon miért pont az úton ért néhol combközépig a hó? Vannak megválaszolhatatlan kérdések. Akkor elhatároztam, hogy veszek egy pár kamáslit. A dolog elhatározás szintjén maradt ...

Felértünk. Ez a Naszály teteje. A toronyra felmenni tilos és ... Mindenki felmegy. 

Egy facsoport és egy tábla.

Aranyos. Kívánom, hogy nagyon sokáig bontogassa leveleit.

Fenn a toronyban. A Duna kanyarulata.

Közelebb mentem, mégis csak a Dunakanyar.

A Duna Vác felé, ahogy körbe öleli a Szentendrei-szigetet.

Lefelé a Naszály déli oldalán. Ezen az oldalon szakadékok vannak. Hordják a hegyet. Cement készül belőle.

Egy aranyos kőfejtő.

Egy fatorzó. Ennyi göböt még nem láttam fán.

Ezen kicsit mosolyogtam. Most megúszta a (vasbeton) torony. Nem volt velem légkalapács. Na majd legközelebb! :) Az idő viszont eszi a tornyot.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr114049072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása