kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Meleg-hegy, a Likas-kő és az Angelika-forrás

2012. november 02. - xbroad
A Meleg-hegy a Velencei-hegységben található. A Likas-kő is. A Nadap és Lovasberény közötti útról közelíthetők meg legkönnyebben. Én Nadap irányából mentem, és a N47 15.906 E18 36.007 koordinátánál található földút torkolatánál parkoltam le. A földutat sorompó zárja el.

A földúton a kék kerékpárút jelzést követtem dél-nyugat felé, majd körülbelül egy kilométer megtétele után, a N47 15.552 E18 35.544 koordinátánál balra tértem. Egy jelöletlen ösvény egyenesen felvisz a Meleg-hegy csúcsára. Amikor a csúcson kinézelődtem magamat, az ösvényen visszamentem a N47 15.552 E18 35.544 koordinátáig, és a piros háromszög jelzés mentén felkapaszkodtam a Likas-kőhöz. Az egy nagyon érdekes sziklaalakzat. Tényleg likas ...

A Likas-kő után, a kék kerékpárút jelzést tovább követve, eljutottam az Angelika-forrásig. A forrás  és környezete olyan, amilyennek lennie kell. Kies és vadregényes. Sajnos a forrásból és a kis szurdokból hiányzott a víz. Száraz volt a tavasz ...

Bóklásztam egy ideig a forrás környékén, majd azon az úton, amelyiken jöttem, visszatértem a kocsihoz és hazaindultam. A túra teljes hossza kb. 8 kilométer volt.

A Meleg-hegy kelet-északkelet felé kínál rendezett kilátást.

Szép, lankás táj.

Dél-délnyugat felé a fák ágai között előtűnik a Velencei-tó.

Még nem fürödtem a Velencei-tóban. Te?

A piros háromszög jelzés elvezetett bennünket a Likas-kőhöz.

A lik, azaz a luk, ott van a sziklarakás közepén.

Körbejártam a követ.

Így már jobban látszik. Szemből jön a fény.

Ablak, kilátással az erdőre.

Egyre nagyobb. :)

Az Angelika-forráshoz vezető úton lehet ismerkedni a Velencei-tóval. A Meleg-hegy oldalából jó kilátás nyílik a tóra.

A nádas szinte teljesen belepi a vízfelületet.

Árvalányhaj. Védett, ne tépd le.

Az Angelika forrás. 1977. március 6-án kövezték körbe.

Ha lenne benne víz, itt egy kis patak csörgedezne.

Sajnos, nincs benne víz.

Egy obeliszk a forrás környezetében. Táblát nem találtam rajta, csak a helyét. Rongálás vagy politikai okok?

A kék jelzésű kerékpár út. Gyalogos természetjárókkal igen, biciklisekkel nem találkoztam. Érdekes, mert jól biciklizhető út ...

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr6514049044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása