kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Szentendre templomai

2012. május 22. - xbroad
Szentendrén sok templom van. :-)

Elhatároztam, hogy végigjárom a szentendrei templomokat. Meg is tettem. És jól elfáradtam. A cipőm is megadta magát. Legalább 15 kilométert gyalogolt. Levált egyszerre mind a két talpa. A ragasztó elengedett. Nem bírta a hőséget, a forró aszfaltot. Négy éves volt. Sajnáltam, mert sok kalandot éltünk át együtt az elmúlt négy év alatt.

De térjünk vissza a templomokra. Kilenc templomot számoltam össze, de lehet több van. Próbáltam sorrendet tartani délről észak felé haladva, de belezavarodtam. A kis sikátorokban eltévedtem, és azt vettem észre, hogy néha körbe járok. Így előfordulhatott, hogy egy-egy templomot többször vettem számba. Ha Szentendrén jársz, ne félj a kis sikátoroktól. A sikátorok csodás, izgalmas, nem mindennapi hangulatot árasztanak. Imádom a szentendrei sikátorokat.

Meglepő volt számomra a templomok zömének, illetve Szentendre történelmének gazdag szerb vonatkozása.

Na, lássuk a templomokat.

A Bükkös-patak torkolatától indultam. Már itt tudtam, hogy legalább három templom van Szentendrén.

Aztán rájöttem, hogy legalább négy. Ez nem ugyanaz a három torony ...

A Pozsarevacska templom. Épült 1759-ben. A torony 1794-ben.

A torony. Később épült, más stílus. Szép.

Az evangélikus templom. Épült 2004-ben.

Az evangélikus torony a Bükkös-patak partján.

A Péter-Pál templom. Csiprovacska.

Épült 1753-ban. Legalábbis ez az évszám szerepel a bejárat fölött.

A templom oldalánál az árnyékban megpihentem.

Blagovesztenszka görögkeleti templom a Főtéren. Épült 1752-ben.

Kicsi más szögből is jól mutat. A rokokó stílus elegáns jegyeit hordja magán.

A Belgrád székesegyház. Saborna templom. Ide még visszatérünk.

A Keresztelő Szent János plébániatemplom. A vártemplom.

A vártemplom hátulról.

A főtéri templom tornya a várból.

A Belgrád székesegyház.

A református templom tornya.

A református templom. Opovacska templom.

A Belgrád székesegyház. És egy királyfej. Lázár, 1389.

Impozáns torony. És szép.

Ez egy másik torony. Preobrazsenszka templom.

A másik torony hátulról. Vujicsics Tihamér tér. Vujicsics Tihamér szerb anyanyelvű magyar zeneszerző volt. Ő írta a Tenkes kapitánya című tv-sorozat zenéjét.

A zsinagóga. Baloldalon, nem szemben. Inkább csak emlékhely.

A hatodik parancsolat. Megszegték.

Tornyok a háztetők fölött. És egy fejbúb.

A Szent András plébániatemplom. Szent András Szentendre névadója. A templom nem a belvárosban található, de annál szebb.

Kovácsolt vas és árpádsávos zászló.



A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr3814049396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen 2012.05.22. 09:33:50

Tetszett...:)
süti beállítások módosítása