kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Tököli kirándulás

2012. május 29. - xbroad
Tököl a Csepel-szigeten található. Egy verőfényes április végi napon arra gondoltam, hogy elkezdem felderíteni a Csepel-szigetet. Úgy is tettem.

Miért éppen Tököllel kezdtem? Talán azért, mert sokat hallottam a tököli repülőtérről. A tököli repülőtér katonai repülőtér volt 2001-ig. Sokáig szovjet légi alakulatok állomásoztak rajta, majd a magyar kormányzati légi szállítási feladatokat végző szállítórepülő század állomásozott a repülőtéren. Azt hiszem ma már nincs igazán katonai vonatkozása, de nem is nyilvános repülőtér.

Ahogy lenni szokott a tervekkel, ha már ott voltam, elfelejtettem megnézni a repteret, a többi látnivaló elcsábított. Mert mit is látnál egy repülőtéren? Füves vagy betonos kifutópályát, egy tornyot és néhány hangárt.

A repülőtér helyett inkább barangoltam egyet a Duna-parton, sétáltam egyet Tököl központjában és felfedeztem a tököli parkerdőt, a tököliek kedvelt kiránduló helyét.

Útban Tökölre megálltam Lakihegyen és megnéztem a rádiótornyot. Az antenna ipari műemlék, de működik. (állítólag)

A torony 314 méter magas és 280 tonna.

Hihetetlen, hogy ez a két félgömb tart 280 tonnát.

A tököli Duna-part csodálatos. Erős szél fújt, a Duna hullámai tajtékot vetettek.

Észak-nyugat felől ömlik a szél. A távolban Budapest, balra löszfal a túlparton.

A löszfal vaskori sáncot, és bronzkori földvárat rejteget. És három kilátóhelyet. Ideje felkeresnem. Relatív magassága a Duna szintjéhez 50-60 méter.

Százhalombatta (kicsi) tornyai. :)

Védett öblöcske, igazi horgászparadicsom.

Földnyelv zárja el a nagy Dunát. Így lesz a Duna vízéből tó.

Tajték is, napfény is, szél is. Káprázatos volt.

Tököl nevezetességei.

Az egykori tököli tűzoltókocsi.

Címeres országalma díszkút. Épült 2001-ben.

A Hősök tere. Szép, rendezett. Méltó a megemlékezésre.

A római katolikus templom.

A parkerdő.

A parkerdő közepén egy nagyon nagy pihenő rét-liget található.

Pihenőhelyek, libikóka.

Még több pihenőhely. És libikóka. :)

Nem teljesen sík vidék, kisebb dombok előfordulnak.

További  pihenőhelyek. És két libikóka. :)

Kicsit üldögéltem, elmajszoltam egy szendvicset, ittam néhány kortyot és hazaindultam.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr2514049382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása