kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Madárszirt

2012. augusztus 14. - xbroad
A Madárszirtet ugyanúgy tudod megközelíteni, mint a Nyakas-kőt. Ha autóval érkezel, akkor a Biatorbágyot Sóskúttal összekötő út mellett található alsómajori parkolóban állj meg. Ha busszal érkezel, akkor ott szállj le.

A parkolóból dél-kelet felé indulj az ösvényen, majd balra térve a piros sáv jelzésen jutsz el a Nyakas-kőhöz és tovább a Madárszirthez. Más úton is fel lehet jutni. Jelöletlen ösvény vezet a Százlépcső pihenőhelyig, ahonnan száz lépcsőn fellépcsőzhetsz a szirtre. Szerintem jobb a piros jelzést követve felmenni a Nyakas-kőig, majd végig sétálni a Madárszirten és lelépcsőzni a Százlépcsőn, mint fordítva. 

A szirt olyan, mint egy mini kontinentális talapzat. Lankás, majd hirtelen leszakad a mélybe. Valamikor a Pannon-tenger sekély lagúnái szakadtak itt a mélybe. A szirt gerincén figyeljetek oda. Különösen a gyerekeket fogjátok rövid pórázra, nincs korlát, ami távol tartaná őket a peremtől.

Jó szemlélődést!

A Nyakas-kőtől így néz ki a Madárszirt eleje. Elég kemény, de lépcsőzni sem könnyű.
Változatos felszín, óvatosan haladj. Ha előjön a tériszonyod, állj meg és akklimatizálódj. Nekem az bejön, ha kicsit megállok és szokom a mélységet. :)

Ez egy szélesebb része a szirtnek. Itt körülnézhetsz. Alattad Biatorbágy üdülő területe, kicsit messzebb Biatorbágy.

Távolabb a Budai-hegység és a Pilis vonulataiban gyönyörködhetsz.

Van olyan szakasz, ahol elkeskenyedik a gerinc. Ott fokozottan vigyázz, vagy kerülj, ha úgy érzed szükségét. Közben gyönyörködj a sziklák réseiben meghúzódó virágokban.

A képen is láthatod, hogy az ösvény morzsalékos, csúszós. Jó szolgálatot tesz egy bot, amire támaszkodhatsz.

A Biatorbágyi-tó. És Biatorbágy.

Néhol merőleges repedések állják utadat. Kövesd az ösvényt.

Itt inkább kerültem. Álldogáltam egy ideig, de nem sikerült kellő magabiztosságot összegyűjtenem.

Az ott a Százlépcső pihenőhely. Asztal paddal és tűzrakóhely. Árnyék nincs. :)
Itt végigmentem, de a súlypontomat a baloldalra helyeztem. Fiatalok jöttek-mentek, simán kiálltak a peremre. Aggódtam értük.

Itt az ösvény a peremtől távolabb, a fák között vezet, de a kíváncsiságom erősebb volt és leereszkedtem a peremre körbenézni.

Itt kezdődik a Százlépcső.

A nap besütött a levelek között. Egész jó képet sikerült készítenem. Fölöttem a Madárszirt.

A Százlépcső.

A Százlépcső irányjelző táblája. Balra menj!

A pihenőhely és a Madárszirt alsó nézetből.

Visszaúton a parkolóhoz. Ott fenn jártunk.

Hosszan elnyúlik. Hirtelen leszakad, majd lankásodik.

És közben mélyeket szippantottam a májusi friss, tiszta, illatos levegőből.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr514049204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sunyiverzum 2016.10.02. 21:01:58

Kitűnő blogbejegyzés. Szerintem a Százlépcső kihagyható, és a festői szépségű Szarvas-hegyen át eljuthatunk a Közép-hegyig, ott áll a klasszicista stílusú Szily-képolna. És onnan tovább az Iharos-völgy kedves, könnyű befejezés.
Szerintem az erdészháznál érdemes a buszból kiszállni. Onnan már szinte az elejétől szép az út, van pl. egy hatalmas szurdok. És a piros + -en felkaptatva a pincészetig felső úton lehet elérni a Nyakas.követ, úgy sem rossz.
Nagyszerű érzés felkapaszkodni a Nyakas-kőre, de a Madár-szirtre még nagyszerűbb :)

https://sunyiverzum.wordpress.com/2015/06/06/bia/
süti beállítások módosítása