kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A szépséges Bükk

2012. augusztus 22. - xbroad
Amikor megérkeztem Szilvásváradra, éppen egy nyári zápor kellős közepébe csöppentem. Egy ideig ki sem tudtam szállni a kocsiból, annyira zuhogott. Aztán, amilyen hirtelen rákezdett, olyan hirtelen el is állt a zápor. Ahogy elállt, párafelhők szálltak fel a magasba.

Felszálló párapamacsok a Szalajka-völgy fölött.  

Éppen hogy elállt, még sötét fellegek rohannak az égen.

Pár perce még felhő takarta a Millenniumi kilátót.

Szilvásváradon általában a szilvásváradi kempingben alszom. Ez a "régi" kemping. Csúcsidőn kívül szinte sátorhely áráért lehet bérelni faházat. A kemping éttermében készül a környék legfinomabb kakastaréjra sütött pisztrángja. Nem hiszed? Meg kellene kóstolnod.

Másnap verőfényes napra ébredtünk. Úgy döntöttem, hogy befizetem a "környezetvédelmi" illetéket és autóval felmegyek az Olasz-kapuig, és csak ott váltok túrabotra.

A szerpentinen több helyen is található kilátóhely, ahonnan le lehet látni akár Szilvásváradra is.

Vagy, akár a Bükk vonulataiban is lehet gyönyörködni.

Mert a Bükk szépséges hegység.

Az Olasz-kapunál leparkoltam és gyalog folytattam tovább.

Az Olasz-kapu egy nyílás egy sziklán keresztül, amelyet olasz hadifoglyok vágtak, hogy teljen az idő.  A kép előterében még látszik az előző napi zápor nyoma.

Az emléktábla. 

Az Olasz-kapu megcsodálása után a kék jelzésen kerestem pecsételő helyet.

Felmentem Cserepes-kőre.

A Cserepes-kövön a barlangot kerestem, ahol lepecsételtem az OKT igazoló füzetemet. A leírások szerint valamikor régen, lehet igaz sem volt, ott lehetett aludni a barlangban. Csak úgy. Most is nyitva volt az "ajtaja", azonban inkább hasonlított nyilvános illemhelyre, mint szállásra. Borzalom? Vagy emberi?

A Bükk belseje.

A bal oldali részen látható "kifordult" sziklákat ördögszántásnak nevezik. Az is.

Borotvaéles sziklák között kanyarog az ösvény az ördögszántáson keresztül.

Az ősbükkös. A kerítés állapotából arra következtetek, hogy nem mindenki veszi komolyan a táblát: belépés csak engedéllyel. Persze lehet, hogy csak nagyvadak voltak.

Voltam Istállós-kőn is. Innen nincs kilátás. 

Egy kereszt is található Istállós-kőn.

Nagyon szép fiatal bükkösök csábítottak sétára. 

Végül visszasétáltam az Olasz-kapuhoz, ahol az autót hagytam. Leereszkedtem Szilvásváradra. A kempingben ettem egy kakastaréjra sütött pisztrángot. És ittam egy üveg sört is. Klassz volt.


A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr6614049188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása