kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A budaörsi Kopárok

2012. szeptember 07. - xbroad
Vannak, akik Buda Svájcának nevezik a Budaörs és Budakeszi között húzódó, kétségkívül impozáns magaslatokat. E hegyecskék magassága 280-350 méter körül szóródik. Persze ez nem jelenti azt, hogy könnyen adják magukat, némelyik megdolgoztat miközben felérsz a tetejére.

A budaörsi kálvária-domb környékén parkoltam (N47 27.782 E18 57.062) és a piros sáv jelzést követve mentem fel a Kopárok közé. Egy kis sétára szükség van, nem kell mindig autóval menni egészen a célig. Szállj ki és sétálj te is!

A Kopárok területe "fokozottan védett terület".  Tulajdonképpen nem szabad semmit. Nézd át a tiltó piktogramokat.

A táblát megtámasztották egy rúddal, nehogy kidőljön. Ez is egy megoldás. :) Környezetbarát.

Meglepően látványos táj. 

A tetők tényleg kopárak. 

Ez egy kilövő. Más szóval csúzli. Közel van ide a Farkas-hegyi repülőtér, gondolom azzal függ össze. A szerkezet valószínűleg vitorlázó gépek levegőbe juttatását segítette. :) 

A budaörsi bevásárló-városrész is idelátszik. Úgy 35 évvel ezelőtt Budaörs kis falu volt. Régi szép idők ...

A csúzli (kilövő) felülnézetben.

Sétálhatsz fel-alá, nem kis kiterjedésű terület a Kopárok teteje.

Április eleje volt. A pillangó le volt lassulva, reggel bizony nagyon hűvös volt. (fagyott)

Vajon, hogy került ide ez a rakás fenyőrönk? Semmi nem utalt arra, hogy itt helyben vágták ki.

A repülés veszélyes üzem. A Farkas-hegyen van egy repülési emlékmű. Sajnos előfordultak balesetek. :(

A fenyvesbe is benéztem, ott volt, amit kerestem.

Így néz ki egy agglomeráció. 35 éve itt egy ház nem volt.

Ez a virágocska sokkal szebb.

Arra a tetőre még fel kell mennem.

Előbb lefelé, aztán felfelé kell menni.

Felértem. :)

Onnan jöttem. Nem olyan vészes, mint amilyennek látszik.

Nekiszaladok ....

... aztán hirtelen fékezek. Előttünk a Zsámbéki-medence.

Tényleg hasonlít Svájcra. Jártál már Svájcban?

Fenyők és sziklák. Szép párosítás.


Közben állandóan köröztek felettem a vitorlázók. Kettőt lekaptam.

A másik. Nagyon koncentrál a pilóta. Egyszer ültem ilyenen. Közvetlen repülési élményt nyújt. Feledhetetlen.


A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr2314049156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása