kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Csobánka, az Oszoly-csúcs

2012. november 23. - xbroad
Nagyon szép téli nap volt. Nem volt hideg és a nap is sütött. Igazi kiránduló idő volt. Eszembe jutott Csobánka fölött az Oszoly-csúcs. Régebben már jártam ott, gondoltam újra megnézem, illetve szétnézek a tetejéről. Úgy is tettem.

Autóba ültem és elmentem az N47 38.719 E18 58.296 pontig. Itt egy pihenőhely található, ahol parkolni is lehet. Innen vezet a legrövidebb, ám legmeredekebb út fel az Oszolyra. Az egész nem több, mint 650 méter a jelzett úton. Van ettől rövidebb is, az alig 400 méter, de az csak a tapasztaltabb és edzettebb mászóknak ajánlott. Részemről ritkán térek le a jelzett ösvényekről. A jelzett ösvények többnyire jól járhatók. Inkább kerülök.

A pihenőhelytől a S+ ösvényen indulj fel a hegyre. Amikor eléred a S jelzést, akkor térj balra. Ha meglátod a S3 jelzést, akkor ismét balra fordulj, és már meg is érkeztél a csúcsra. Ha visszanyerted a lélegzetedet, nézz körül.


Közel a pihenőhöz található ez a sziklafal. Nagyon kedvelt a sziklamászók körében. Most éppen mégsem mászta senki. :)

Csobánka és környéke Berda Józsefet megihlették.
"... Csobánka.
Pilisvörösvár felé menet
pillantottam meg, szegény halandó,
a tündéri völgyet, melyben úgy 
fekszel éppen, mint mély bölcsőben
a mosolygó kisded, s egyre ámultam
a szemet-vidító panorámán..."

A S+ jelzésű ösvény. Egy rövid szakaszon meglehetősen meredek.

Csobánka az Oszoly-csúcsról.

Kilátás nyugat felé. 

Kilátás kelet felé. 

Kilátás észak-nyugat felé.

Ez is észak/észak-nyugat, csak más a kameraállás. Nem tudok betelni az ilyen tájképekkel.

A viharos szelek által megtépázott magyar zászló az Oszoly-csúcson. Az mondják, hogy a csobánkai völgy szélcsatornaként működik, felerősíti az észak-nyugati áramlást.

Istenanya képmása.

Fohász Istenanyához. 



A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr614049006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása