kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A vácrátóti arborétum.

2012. december 13. - xbroad
A 180 éves műemlék- és természetvédelem alatt álló romantikus tájképi kert hazánk leggazdagabb tudományos élőnövény gyűjteménye. Minden évszakban lebilincselő látvány 27 hektáron. Az eddig észlelt fészkelő madárfajok száma 62, a tavakban 22 halfaj él, 73 puhatestű (csiga és kagyló) állatfaj talált itt otthonra. Egynyári növénybemutatók, hangulatos sétautak, muskátli- és rózsa fajtabemutató és a természet sok-sok apró csodája várja egész évben kedves vendégeinket.

A botanikus kert országos jelentőségű természetvédelmi terület, mely műemléki védelem alatt áll. Teljes területe, élővilága, létesítményei tehát törvényes védelmet élvező nemzeti értékek. A kert minden növénye, még az ún. vadvirágok is (ibolya, gyöngyvirág stb.) védettek, szedésük akár csak a cserjék, fák ágainak tördelése, vagy termések gyűjtése törvénybe ütköző cselekedet.

Forrás: http://www.botanikuskert.hu

Az ősz kellős közepén jártam a kertben. A bejárat mellett díjmentes parkoló áll rendelkezésre.


A bejárat mellett egy térkép található. Segít az eligazodásban, megalkothatod kertlátogatási tervedet.

Hangulatos utakon, ösvényeken járhatod be a kertet. A kijelölt utakról letérni tilos. A kert ösvényhálózata sűrű, mindent kellőképpen közelről meg tudsz szemlélni, akkor is, ha betartod a tiltást.

Miként az utak, a patakok, vízfolyások és tavak is behálózzák az egész kertet. És tükröződnek. Van, hogy élesebben látod benne a képet, mint a valóságban.

Ugye mondtam. Nézd, milyen éles a tükröződés. Azt hiszem, úgy emlékszem, hogy ezek a fák mocsári ciprusok. 

Sok vízhez, sok kis híd szükséges. A hidacskák megfelelő számban állnak rendelkezésre.

Faszobor. Nekem tetszik. Olyan főnix-madaras. Ugye?

A kert egyik legismertebb látványossága a vízimalom. Itt oldalról. És a kerék.

Egy zúgó. Az ösvény egészen a patak partján vezet. 

A vízimalmocska a bejárata felől. Körbe jártam minden oldalról. Nagyon szép faragott tornáca van.

A malomkereket is lefényképeztem. Nem forgott. Alatta folyt el a víz. Valószínű elfogyott az őrölni való.

Miután kellőképpen megcsodáltam a malmot, továbbindultam.

A sziklás-tavi alagút. A gyerekek imádnak átszaladgálni rajta.

Lépcső. A lépcső a Ferenc-halomra vezet.

A kert eme távoli zugában több ilyen eldugott padra leltem. Arra a következtetésre jutottam, hogy kiválóan alkalmasak csókok lopására.

Sűrű erdő. 

Ez a rész inkább ligetes. Ligeterdő.

A Sződ-Rákos-patak. Ez a patak szállítja a vizet a kert tavaihoz.

Műromok. Teljesen azt hittem, hogy valódiak. Nagyon valódiaknak hatnak.

Mű gótikus/román rombejárat maradvány. Nem tudom eldönteni, hogy gótikus vagy román stílusú-e. Inkább román.

A Nagy-tó részlete és egy szobor.

Fajgazdagság.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr1314048980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása