kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Kis-Kevély szépségei

2013. július 31. - xbroad
A Kis-Kevély egy 488 méter magas sasbérc a Pilis hegységben, a vele közös hegytömböt alkotó Nagy-Kevélytől északnyugatra. A két hegycsúcsot a turisták körében rendkívül népszerű túracélpontnak számító Kevély-nyereg kapcsolja össze. Közvetlen szomszédságában található északnyugati irányban Csobánka.

A Nagy-Kevéllyel ellentétben a Kis-Kevély csúcsát elkerülik a jelzett turistautak, bár egy jól járható jelöletlen ösvény a Kis-Kevély csúcsán is áthalad. Forrás: Itt.

Egyszer csak rádöbbentem, hogy még nem jártam a Kis-Kevélyen. Ez tarthatatlan, gondoltam, és beütemeztem. Kényelmi szempontok vezettek az út megtervezésében. Inkább lefelé legyen meredekebb ....

A Csobánkai-nyergen található volt Sumica Kemping mellett parkoltam le. A Koo jelzést délkelet felé követve indultam útnak. Körülbelül két kilométer megtétele után balra tértem a Z jelzésen és azt követtem. A Z jelzés felvisz a Kevély-nyeregre. A Z jelzés Kevély-nyeregre tartó szakaszát Redlinger Adolf útnak is szokták nevezni. A Z jelzésű úton mintegy másfél kilométer megtétele után esedékes a Kevély-nyereg.

A Kevély-nyeregnél sok jelzés fut össze. Északnyugati irányban található egy jelöletlen, de jól látható ösvény, azt kell követni, ha a Kis-kevélyen szeretnél keresztül jutni. Az ösvény végig jól követhető. A murvabányánál választás előtt szánj időt az utak felderítésére. Nem javasolom a legmeredekebbet. A murva laza szerkezetű kövecses talaj, nehéz megtámaszkodni, könnyű felgyorsulni ... A sok gyönyörűség, amivel találkozni fogsz, kárpótol a nehézségekért!

Jó kirándulást!


A Koo jelzésen. Fenn a Nagy-Kevély sasbérce. A Koo jelzésen sok helyen sokáig megmarad a víz az út gödreiben. Az egyikben ült egy német juhász kutya. Megálltam. Vizsgáltuk egymást. Aztán elindult felém. Szinte csak a feje látszott ki a vízből. Ilyen mély lenne a víz? Nem. A kutya olyan termetű volt, mint egy basset hound, de teljesen német juhász külsővel. Őt nem zavarta, engem sem. Összebarátkoztunk. Elkísért egy darabon, elbeszélgettünk. A Z jelzésre nem jött utánam, hiába hívtam. Vakkantott egy mélyet, aztán elsétált a Koo jelzésen.

A Redlinger Adolf úton a Nagy-Kevély oldalában.

A Kevély-nyereg. Itt mindig vannak. A Kevély-nyereg egy igazi csomópont. A kép a Kis-Kevélyre vezető jelöletlen ösvény bejáratánál készült.

Kilátópont a Kis-Kevély oldalában.

Így néz ki a Nagy-Kevély a Kis-Kevélyről.

Egy másik kilátópont a Kis-Kevélyen. Alattunk Pilisvörösvár. Balra a Háziréti horgásztó.
Átértünk a Kis-Kevélyen. Előttünk a Pilis hegyei.

Kedvencem a Pilis. A Hosszú-hegyet is szeretem. A Ziribár-hegyen még nem jártam ... Oda sem vezet jelzett út, jelöletlen ösvény több is.

Lefelé szebb, mint felfelé. Most éppen Csobánkát láthatjuk.

Leértünk a murvabánya fölé. Itt derítsd fel az ösvényeket. Van meredek is, lankás is.

A Dera-patak völgye.

Egyre lejjebb.

A csobánkai völgy.

Csobánka a bányából.

A murvabánya a Kis-Kevély oldalában.

Itt parkoltam a Sumica Kemping bejáratánál.

A Fa. Egy hárs, amit a térképek külön jelölnek. Hatalmas.

A környéket behálózzák a különféle ösvények, akár több napra elegendő járást kínálva.

Majdnem olyan szép, mint a mesében.Háttérben a Csikóvár hegyek.

A túra nem hosszú. Körülbelül hat kilométer. Azonban vedd figyelembe, hogy viszonylag nagy szintkülönbséget kell leküzdeni oda-vissza rövid távon.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr1814048838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyula Horváth 2014.05.09. 22:00:40

Ma voltam ott, tényleg nagyon szép, de Csobánka felé elképesztően csúszós agyag van, gyak még vízszintesen is csúszik, márpedig nem hogy nem vízszintes, hanem eszméletlen meredek. Én a Mackó barlang felé mentem le, hát oda, ahol az ösvény betorkollik a sárga útba, már fenéken csúszva értem le :)

Széles Sándor 2014.05.10. 09:35:19

Ez egy szép kirándulás lehetett. Annak a talajnak két tulajdonsága van: porzik, ha néhány napig nem esik, azonnal csúszik, ha egy pici is esik. :)

Gyula Horváth 2014.05.11. 20:33:19

Itt vannak a túrafotók (nyilvános).
https://www.facebook.com/gyula.horvath.35/media_set?set=a.788948511123186.1073741849.100000241320022&type=3
süti beállítások módosítása