kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Pilisszentlászló-Hegytetőtől a Kis-Bükk-tetőig

2014. január 24. - xbroad
Október végén egy hosszabb sétára vágytam. A Pilisszentlászló-Hegytető és a Kis-Bükk-tető közötti szakaszt néztem ki magamnak. A túra távolsága oda-vissza körülbelül - a kisebb kitérőket is beleszámítva - 13-14 kilométer. De nem vészes.

A Hegytetőtől (460 méter) felkapaszkodik az út a Szent László-hegy (580 méter) oldalára, aztán leereszkedik a Pap-rétre (480 méter). A Pap-rétről újra felkapaszkodik a Kis-Bükk-tetőre (548 méter). De semmi extra emelkedő. Szépen lankásan emelkedik az út. Talán ezért is kedvelik olyan sokan ezt a környéket. A Pap-réten mindig "tömeg" van.

A Hegytetőtől a Pap-rétig a Koo bicikli úton mentem. Jó minőségű aszfaltozott út. Szeretik is a biciklisek. Jól lehet gurulni ... Ha természetesebb környezetre vágysz, a bicikli úttal párhuzamosan halad a Pc, P és K jelzésű ösvény, azokat is választhatod. A Pap-réttől a N47 44.396 E19 01.307 pontig a Poo jelzésen haladtam (piros bicikli út), majd a jelzett pontnál a P jelzést választottam, amely elvezet a Kis-Bükk-tetőig.

A Kis-Bükk-tető Leányfalu és Tahitótfalu felől is elérhető a P illetve a S jelzésen, de szerintem az az útvonal sokkal keményebb emelkedőket rejteget. Ámbár a lehetőség adott.

Jó kirándulást kívánok!


A jó minőségű, Koo jelzésű bicikli út. Nekem csak városi kerékpárom van, próbálkoztam már vele, de nem igazán alkalmas hegyi kerékpározásra.

A Pap-réti elágazásoknál található egy OKT pecsételő hely. A vasbélyegző szabályosan lánccal rögzítésre került. Mikor a kéket jártam, mindig volt nálam bélyegző párna.

Egy ló a pap-réti erdészháznál. Nagyon szép varkocsai vannak.

Az út mellett hangulatos rétek és kaszálók találhatók.

A rétek és kaszálók mellett vadászlesek. Erről jut eszembe, hogy egyszer elmélyülten sétáltam. Elmélyülten sétált egy agancsos is. Egyszerre néztünk fel, amikor nem voltunk messzebb egymástól 20 méternél ... Mind a ketten nagyon megijedtünk ... Szemtől szemben sportszerűbb lenne.

Találkoztam lovassal is. Végül is lovas nemzet vagyunk, leszünk.

Ez tetszett. Így tanítják a csikót. Nagyon fegyelmezetten követte az anyját.

Ahol a K eltér a Vízverés nyerge irányába.

Egy ligetes szakasz.

A "Pilis" ezen részén szinte egymást érik a hangulatos tisztások.

Útjelző táblák segítik az eligazodásodat.

Egy retro tábla közel a Kis-Bükk-tetőhöz.

A Kis-Bükk-tető itt van valahol a nagy fa környékén. N47 44.253 E19 02.814.

Egy esőház. Van itt pihenő is. Egy kisebb csoport éppen jóízűen falatozott, nem zavartam őket fotózással.

Sétára csábító ösvény.

Egyre többen kutyával járnak az erdőbe és egyre többen szabadon engedik. Egyre többször látok olyat, hogy a kutyák összeugranak, vadat hajtanak.

Egy másik pihenő. Itt pihentem egy óriásit.

A Pap-rét ...

... és a tömeg.

Még pár száz méter és visszaérek a Hegytető pihenőhöz.

Az út magassági diagramja. Kicsit csal, nincsenek ilyen meredek emelkedők illetve lejtők. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr2014048806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása