kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Két-bükkfa-nyereg - Szakó-nyereg - Két-bükkfa-nyereg

2014. február 21. - xbroad
A Két-bükkfa-nyeregtől indultam. Az egy nagyon jó hely induláshoz. Busszal is elérhető, van parkoló is, és minden irányban indulnak turista utak. Egy kis fantáziával igazán élvezetes túraútvonalakat lehet kitalálni akár a helyszínen.

A Z+ jelzést követtem kelet felé a dobogókői Rezső-kilátóig. A Rezső-kilátó után a P jelzésen haladtam balra egészen a Szakó-nyeregig. A Szakó-nyeregnél ismét balra tértem a Z+ jelzésen és leereszkedtem a Hoffmann-vadászházhoz. A vadászház után délnek fordultam a Z4 jelzésre. A Z4 és Z jelű utak találkozásánál balra fordultam és néhány méter emelkedő után visszaértem a Két-bükkfa-nyereghez.

Ez egy látványos körút. Az út minden szakaszán van mit csodálni. Hossza a szükségszerűen felmerülő kisebb kitérőkkel együtt 10-11 kilométer. Egy átlagos túratempóban ez a távolság 4-5 óra alatt lesétálható. Persze nem teljesítménytúra tempóra gondoltam.

Szóval ez akár egy egész napos családi túra útvonala is lehet.

Jó kirándulást!


A Z+ jelzés a Két-bükkfa-nyereg közelében. Ha Dobogókőre igyekszem, akkor általában a Két-bükkfa-nyeregtől gyalog megyek a Z+ jelzésen. Egy kicsi mozgás mindenkinek kell.

Már meg is érkeztem a Rezső-kilátóhoz. Nem vonom kétségbe a légvonalban 679 méterre lévő Dobogó-kő által nyújtott panoráma szépségét, de kijelentem, hogy amit a Rezső-kilátó nyújt, az is valami.

Pilismaróti-öböl, Dömös, Szent-Mihály-hegy, Hegyes-tető, Rám-hegy. A legismertebbek.

A Pilismaróti-öböl, a Dunán túl a Börzsöny.

Dömös, Szent-Mihály-hegy, Hegyes-tető, Rám-hegy.

Ennél az elágazásnál a P jelzést kövesd egyenesen. Ha jobbra térsz, akkor könnyen a Rám-szakadéknál találod magadat.

A P jelzés egy szakaszán a Dunakanyar páratlan látványa kísér.

Pilismarót

Visegrád

Aztán beérsz a fák közé. Ez is nagyon szép, csak kicsit másképp. Ennek a pihenőnek mindig elfelejtem a nevét. Van ilyen. Úgy látom már javítva volt. Gondolom ledöntötték. Ez van.

A Tost Gyula-obeliszk. Itt is van pihenő.

Az Ilona-pihenő, nem messze a Tost Gyula-obeliszktől. A sziklán Hegyi Szent Bernát emléktáblája.

Leértem a Hoffmann-vadászház szintjére, ahol belecsöppentem egy futóversenybe.

A Hoffmann-kunyhó

Gázló a Pilismaróti-patakon. Erre vezet a Z4 jelzés.

A Z4 jelzés egy antikolt szakasza. Ez bizony beszakadt.

Mexikó-pusztához közeledve ismét látni hegyeket.

Ez a mexikó-pusztai szálalóerdő bemutató területe. Tölgy és nemes keménylomb elegyes bükk.

Szóval ilyen a szálalóerdő. Nekem tetszik.

Kilátás Mexikó-pusztáról.

Hazafelé most végre megálltam és lefényképeztem Pilisszentkeresztet és környezetét. Balról jobbra. Oszoly, Csúcs-hegy, Nagy-Kevély, Kis-Kevély, Hosszú-hegy.

Az út diagramja. A végén (8 és 11 között) lassíthatsz, ha úgy érzed.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr8314048800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása