kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Pilisborosjenő környékén

2012. május 31. - xbroad
Pilisborosjenő a hivatalos megfogalmazás szerint a természetjárás szerelmeseinek kedvelt helyszíne.

Van benne valami. Közel van Budapesthez. Csillaghegytől légvonalban csak öt kilométer távolságra van. Volánbusszal lehet leginkább megközelíteni, a 840-es járat félóránként indul az Árpád-híd autóbusz állomásról.

Autóval a 10-es főúton közelíthető meg. De gyalog sincs túl messze Csillaghegytől, ahogy fentebb olvasható, csak öt kilométer.

A község fölött húzódik a Kevély-nyereg, a három "kevély" csúccsal. Érinti a községet a kék jelzés és a kék kerékpáros jelzés is. És még sok más jelzés. :) Pilisborosjenő központjától 2 kilométerre építették fel az Egri vár "másolatát", ahol az Egri csillagok című filmet forgatták.

Feltétlenül javasolom, hogy járd be Pilisborosjenő környékét. Vidd a gyerekedet is. Életre szóló élményekkel lesztek gazdagabbak.

Egy napot én is rászántam:


A sárga pettyek gyöngyök. Ez a Gyöngyök útja zarándokút jelzése. Via Margaritarum. A rövid szakaszát már bejártam. :)

Ez egy elég meredek kálvária. Szép lassan felsétáltam, ha már arra jártam. Jó a kilátás fentről.

Ahogy gyönyörködtem a Kevélyek vonulatában, egyszer csak észrevettem azt a sok kis embert. Nagyon siettek valahová, volt amelyik futott ... Nem értettem a dolgot ... Aztán rájöttem, hogy egy teljesítménytúra résztvevői sietnek annyira.

Én sétatempóban fogadtam magamba a természetet. Nem volt szintidőm. Átlagos túrasebességem 2,3 km/óra. Van, hogy gyengébb. :)

Sárgálló hegyoldal.

Nem tudok betelni vele. Nem az Alpok, de a miénk.

Ott a sziklán, a fenyő vízszintes ága alatt, ahol a kis ember alakok vannak, ott volt egy ellenőrzési pont a teljesítménytúrázóknak.

Most talán egy kicsit jobban ki lehet venni ...

Ez a hölgy nem nevezett a  teljesítménytúrára. Virágözön veszi körül és nagyon néz valamit ....

Ezt a sziklát nézte. Hmmm. Érdekes.

Az "Egri vár" főbejárata. Tárva-nyitva.

Ők neveztek a teljesítménytúrára. Kezükben az út leírása.

Jelesebb ünnepeken a vár közösségi szórakozási igényeket is kielégít. Olyankor lehet enni, inni és műsor is van.

Szóval az a szikla, amit a hölgy csodált az a Teve-szikla. Csak nem árultam el rögtön. Tiszta teve. Nem?

Nézd meg közelebbről. Fentről vajon teve alakja van? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr9314049378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása