kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Kemence, a Fekete-völgy és a Miklós-tető

2012. július 13. - xbroad
Kemence a Börzsöny észak-nyugati oldalán található. Nem állítom, hogy megközelítése könnyű, mert nem az. Kemencére csak úgy lehet eljutni, ha megkerüljük a Börzsönyt. Kivétel az, ha gyalog mész, mert akkor átvághatsz a hegyeken. Leginkább autóval érdemes Kemencére látogatni. Lehet persze vonattal és busszal is, de az átszállások és várakozások miatt, akkor érdemesebb több napra tervezni a kirándulást.

Kemence egyik látványossága a Kemencei Erdei Múzeumvasút. Felújítása most folyik. Egy rövid szakaszon a nyári hétvégéken és ünnepnapokon menetrend szerint közlekedik. A kisvasút jelenleg a Fekete-völgy panzióig közlekedik. Ahogy halad a felújítás, egyre hosszabb szakaszon fog közlekedni.

A vasúti pálya felújítása nem lesz egy egyszerű dolog. A pálya a Kemence-patak, majd a Csarna-patak völgyében fut, ám a két patak csapadékosabb években mindent megtesz annak érdekében, hogy lerombolja a műtárgyakat. A kis, szelíd patakok, ha megáradnak, hihetetlen pusztításra képesek.

A Csarna-patak völgyében sétáltam fel úgy 5 kilométert. A Fekete-völgy borult időben még feketébb. A rombolás látványa elképesztő. A természet ereje hatalmas. Nem is értem, hogy merünk vele ujjat húzni ...

Forrás a Fekete-völgyben.

A patak elmosta a vasúti pályát. Gyalogosan is fel kell készülni arra, hogy a patakon nincs híd, gázlókon kell közlekedni.

A sínek a levegőben lógnak ...

Ez a Hamuház megállóhely. Még kitérő vágány is épült annak idején.

Kőszállító "billencs" vagonok. Talán megmenekülnek a felújítás során.

A megállóhely épülete. Pihenőhely, tisztás. Senki nem várakozott a vonatra ... :)

Feljebb húzódtam a hegyoldalra. Lenn a völgyben kanyarognak a sínek.

Hajagos állomás. Itt is felújításra szorul a pálya.

A Csarna-patak számtalan szépséget kínált az út alatt. Egy kis vízesés. Sok gázló.

Egy viszonylag "rendben lévő" pályaszakasz.  Ha megárad a patak, alaposan megemelkedhet a vízszintje.

Kedvenc gázlóm.

Előző napra terveztem a túrát a Csarna-patak völgyében. Egy nappal korábban legalább 20 centiméterrel magasabb volt a víz szintje. A vasúti talpfa (beton), amikor ráléptem felbillent, én pedig belecsobbantam a vízbe. Aznap ez már a második elázásom volt, ezért úgy döntöttem, hogy visszamegyek a panzióba szárítkozni. Úgy is tettem. :)

Kemencei Erdei Múzeumvasút


Visszaúton felkapaszkodtam a Miklós-tető oldalára. Azt hallottam, hogy valakik kincset rejtettek el ott, gondoltam megkeresem. Fáradozásomat siker koronázta, némi keresgélés után ráakadtam a kincsre. :)

Kilátás a Miklós-tető oldaláról. A Börzsöny vonulata.

A Miklós-tető.

Nagyon szeretem a bükkösöket. Mindig sejtelmes, szürkés-kék, ködszerű fénybe burkolóznak a fák.

A 45 fokos lejtőn keresztbe menni is teljesítmény. Igénybe veszi a a bokádat, térdedet, derekadat. A Börzsönyben pedig a 45 fokos lejtő nem ritkaság.

Kedvencem a nagy őzlábgomba. Rántva. A Börzsönyben augusztus közepe táján kezdődik a szezonja.



A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr8214049280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása