kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Regéci vár

2012. július 30. - xbroad
A Regéci várat 1300 körül építették. Regéc község fölött helyezkedik el, a Zemplén közepében. A várat 1686-ban I. Lipót császár leromboltatta, azóta csak a romjai állnak.

A várfalak köveinek jelentős részét a környékbeli lakosok széthordták, abból saját házakat építettek.

Manapság a vár gondozását Regéc község vállalta fel. Takarítanak, karbantartják a turistautakat. 2000 körül elkezdődött a vár régészeti feltárása. Kiépítették a várat ellátó villamos hálózatot! Kiszélesítették a várutat, hogy könnyebben megközelíthető legyen a vár, akár építőanyagot szállító teherautók részére is.

Sajnos kellő támogatások hiányában a helyreállítás, feltárás lassan halad. Ha rajtam múlna, növelném a vár helyreállításának és feltárásának támogatását. Sajnos nem rajtam múlik. Akiken múlik, azok másra költenek inkább.


Ha eléred ezt az oszlopot, akkor nem tévedtél el.

Itt kell betérni a fák közé. Még egy kicsit gyalogolnod kell.

Ez már a Regéci Vár.

Itt van a vár bejárata. Csak ilyen kis kapu. Néhány méterrel visszább fizetni kell néhány száz forintot. Tedd örömmel, a vár feltárására és renoválására fordítják a bevételt.

A várból két község látszik. Az egyik Mogyoróska, a másik Regéc. Talán, mikor ott voltam, tudtam, hogy ez melyik község. Most felelősség vállalása nélkül valószínűsítem, hogy ez Regéc. :)

A várból két község látszik. Az egyik Mogyoróska, a másik Regéc. Talán, mikor ott voltam, tudtam, hogy ez melyik község. Most felelősség vállalása nélkül valószínűsítem, hogy ez Mogyoróska. :)

Az erőfeszítések eredménye: az északi bástya 2003-ra helyreállításra került.

Ez is egy bástya.

Egy sziklaszirt is része a várnak. Kiváló kilátó pont. Régen is az volt.

Korlátokkal jelölik ki a járható utakat. A feltárások miatt nem minden út járható. A korlátok mögé menni tilos!

Ilyen egy régészeti feltárás képe. Gyakorlatilag átválogatják a köveket. Táborokat szerveznek fiatalok részére, akik örömmel vesznek részt a feltárásban.

Ez egy boltozott pince. A boltozat századok óta állja az igénybevételt.

Letekintés a sziklaszirtről. Szoknom kellett a magasságot. Némi szokás után fenn meguzsonnáztam.

Majd nézz a lábad elé, a kiálló kövekben könnyű megbotlani.

Lefelé, Regéc előtt. Jobbra egy biokerítés.

Egy zempléni faluközpont. Ilyen helyes faluközpontokat alakítanak ki a zempléni falvakban.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr4814049240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen 2013.01.08. 16:10:58

GYÖNYÖRŰŰŰŰ !

Sándor Széles 2013.01.08. 21:22:54

:))
süti beállítások módosítása