kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Kék kalandozás Háromhuta-Újhuta fölött

2012. augusztus 01. - xbroad
A Zempléni-hegység jellegzetességei a patakok mentén kialakult láprétek. Ugyancsak lápok alakultak ki a források környékén is, úgynevezett forráslápok. A lápok különlegességei a Nyírjesek.

A forráslapok szép példája  a fokozottan védett István-kúti Nyírjes és környéke. Nagyon szép.

A Mohos-forrástól indultam a zöld jelzésű úton. A zöld jelzést követtem a Gerendás-rétig. A Gerendás-rét egy nagy útkereszteződés. Ott rápihentem a zöld jelzésű út fáradalmaira.

A Gerendás-réttől nyugatnak tartottam a kék jelzést követve. A kék jelzés mentén található a Mlaka-rét és az István-kút. Az István-kútnál  értem el úti célomat, az István-kúti Nyírjest.

Visszaúton a Szpalanyicától a kék négyszög jelzést követtem a Mohos-forrásig. Az aznap bejárt  utam kb. 15 kilométer volt. Este jól esett lepihenni.


A Gerendás-rét. Innen hat irányban lehet tovább menni. Kolompszót hallottam. Elől jött egy férfi hatalmas hátizsákkal, bográcsot, sátrat is vitt. A zsákra akasztott két alumínium bögre "kolompolt". Atlétában volt, folyt róla a víz, szinte zihált. Néhány pillanat múlva megjelent társa, egy nő. Miniszoknyában, divatcipőben, retiküllel. Elképesztő látvány volt. :) A zöld jelzést követve mentek tovább.

Tölgy és bükk.

A Szpalanyica nevű rész. Visszafelé itt tértem rá a kék négyszög jelzésre. Rövidítettem.

Az István-kút.

Ilyen egy forrás láp.

Kiváló minőségű dagonyák találhatók a területen a vaddisznók nagy örömére.

Az István-kúti Nyírjes.

Nem tudom, hogy ti milyennek látjátok, én valószerűtlenül szépnek. Mondhatni giccses.:)

Fiatal vegyes bükkös, hűvös, jól gyalogolható út.

A Mlaka-rét. Magyarul azt jelenti: pocsolya. Láprét.

Itt is van Nyírjes.

Itt volt a szállásom Tolcsván. Jól esett a pihenés.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr8414049234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása