kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Vác mégegyszer

2012. augusztus 10. - xbroad
Folytatás ...

A városháza műemlék épülete. A már 1718-ban is itt álló városháza részeinek felhasználásával, 1736-64 között épült barokk stílusban.

A főtér legészakibb pontján visszanéztem és készítettem még egy képet. Szép ez a főtér.

A "Kőkapu" Magyarország egyetlen diadalíve. A diadalív Mária Terézia tiszteletére épült 1764-ben. A diadalíven keresztül a börtönt láthatjuk.

Visszaúton a főtér egyik sarkában betértem egy kis cukrászdába. Rendbe szedtem a toalettemet. Aztán néztem meg az árakat. :)

Természetesen a kikért tejhabos és nagyon finom kapucsínót elfogyasztottam és kifizettem. Később megtudtam, hogy a cukrászdában szigorúan "természetes" alapanyagokkal dolgoznak. Semmi E.

Aztán lefényképeztem a főteret déli irányból is. Így is szép.

A falmaradványok kisebb tereket fognak körbe, helyet biztosítva a fiataloknak, hogy megbeszélhessék közös dolgaikat.

A székesegyház a Konstantin téren. Azt hiszem ez a székesegyház  is bazilika.

Szobrok a homlokzaton.

Egy igazi hangulatos, macskaköves utcácska.

A Börzsöny látképe a korzótól.

A Vártemplom teljes épületegyüttese. Balra a székesegyház tornyai és kupolája. És a Naszály. Majd felmegyünk rá. Ok? :)

A Gombás-patak lakói. Kacsáék.

A kálvária 1726-ban épült. Várszerű, kerek épülete olyan, mint egy zikkurat. Balra az előtérben a remeteház látható.

A Naszály a kálvária-dombról.

A kálvária szoborcsoportja.

Szeretem a kálváriák hangulatát. Mondtam már? :) Nyugalom, béke, átszellemültség. Lehetőséget nyit hited átgondolására. Vajon Jézus miért vállalta át bűneinket?

Egy kis kápolna is van az épületben.

A kápolna.



A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr2114049212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása