kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Az Alcsúti Arborétum

2012. augusztus 19. - xbroad
Az Alcsúti Arborétum egy hatalmas természetvédelmi terület. Ezen a területen volt József nádor kastélya. Ma már csak a romjai láthatók. Vajon miért nem tudtuk megőrizni ezt a kastélyt sem eredeti pompájában?

A nádor telepítette a növényeket a kastély parkjába. A park egy tervezett, épített park. Ami a parkban látható, az mind "mesterséges" telepítés. Mit mondhatnék? Kifejezetten jól sikerült a telepítés. Azt mondják, hogy több mint 300 olyan növényfélét telepítettek ide, ami addig nem volt megtalálható Magyarországon.

Hatalmasra nőtt fák, épületek, romok, tavak, szigetek, hidak kötik le a látogató figyelmét. Ma már őspark hangulata van az arborétumnak. Semmi mesterkéltséget nem éreztem. Mondhatni elkápráztatott.

A bejáratnál egy információs tábla/térkép található, ami segíti a tájékozódást.

A recepció. A recepciós hölgy nagyon kedves.

A timpanon, a volt kastély homlokzata, bejárata. De hova lett a kastély? Ki romboltatta le? :(

A kastélykápolna. Legalább egy része áll az eredeti kápolnának. A torzó és a kövek mutatják, hogy jóval nagyobb volt.

A kápolna előtti tér. Lámpák és még valami. A sövény takarja.

Egy medence. Vajon úsztak is benne régen? A mélysége megfelelő. Nahát! 

A babaház. A babaház a gyerekek játszóháza volt. Ugye?

A medveház. Itt pedig a medvék játszadoztak. Jó vastag rácsok mögött. 

A lovarda. A lovarda részen ma is lovak találhatók. 

A mély út. Vajon miért ez a neve? Szép, annyit mondhatok.

Gloriette (pavilon). Sok mindenre lehetett használni. Üldögélni, reggelizni, uzsonnázni, teázni, zenét hallgatni. Lelki szemeim előtt nyalka tiszteket látok, karjukon fess hölgyekkel.

Fa hidacska a tónál.

A Klotild-sziget. Ide vezetett a fa hidacska. Klotild itt szeretett üldögélni.

Ez már komolyabb. Ez egy klasszicista kőhíd.

Hatalmas platánok. 

A padon üldögéltem és csodáltam a hatalmas fákat. Körbenéztem, nem láttam senkit. Hozzásimultam az egyik fához. Éreztem, ahogy a fa ereje belém áradt.

Mindig csodáltam az élet erejét. Csodáltam ezt a kihajtott facsonkot is. Remélem, hogy újra nagyra nő.

Ezek állítólag melegházak maradványai. Felül biztosan az, de ez a rész inkább istállóra emlékeztet. Nem? :)

Gyönyörű fasor, mondhatni allé, a melegházak előtt.

A kihajtott csonk. Gombák szívják az erejét.

Virágmező. A májusi kánikulában kicsit kókadoznak.

Ez pedig mező virágokkal. Olyan, mintha levendula lenne. 



A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr9214049194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása