kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A Két-bükkfa-nyereg, körtúra

2012. október 02. - xbroad
És itt volt a szombat reggel. Először arra gondoltam, hogy alszom egy csodálatosat. Aztán, ahogy telt az idő, egyre inkább arra gondoltam, hogy mégiscsak ki kellene néznem a Pilisbe sétálni. Úgy is tettem. 

Összeszedtem magam és elindultam. Azt találtam ki, hogy leparkolok a Két-bükkfa-nyeregnél (N47 42.935 E18 52.036) és járok egy kört. Körülbelül kilenc kilométert mentem, közben benéztem Dobogókőre is. 

A nyeregnél elindultam délre a zöld jelzésen. Római-útnak is hívják ezt a szakaszt. Valaki tudja, hogy miért? Aztán balra tértem a sárga + jelzésen. A sárga + becsatlakozik a kék jelzésbe. Azt követtem Dobogókőig.

A kék jelzés a legszebb, legismertebb tájakon vezet keresztül, ez a jelzés a turistautak főútja. Dobogókőn tébláboltam ide-oda. Amikor ráuntam, a zöld + jelzésen lazán leereszkedtem a Két-bükkfa-nyereghez. 

Ez egy viszonylag könnyű túra, amit 3-4 óra alatt le lehet sétálni. Ősszel különösen szép!

A Két-bükkfa-nyereg. Itt még grátisz lehet parkolni, kiváló kiinduló pont a pilisi túrákhoz bármely irányban.

A Római-út. Lehet, hogy még a római korban építették? Nem egyszerű földút. 

Ez egy kilyukadt fa. Nem láttam még ilyet.

Egy szikla, amely minden szabályt felrúg. Mohás a délnyugati oldala. Ez nem történhetne meg. A sziklák északi oldala szokott mohás lenni. :)

Ha útkereszteződéshez érünk, dönteni kell.

Mi a sárga + jelzésen megyünk tovább, a Zsivány-sziklák irányában.

Az erdőkben vadak részére elkerített területek találhatók. A kerítésen ilyen létra-lépcsőn lehet átkelni. (Vagy mellette, mert a legtöbb kerítést már megbontották az átkelők mellett.)

Itt át kell menni a közúton. Őrült motorosok szoktak itt száguldozni le-fel Dobogókőre.

Egy gyönyörű suvadás. Már szélesíteni kellett az utat, mert a leomló hegyoldal betemette.

Az N47 42.580 E18 53.353 koordinátánál, tábla is jelzi, térj jobbra a kék C jelzésen. Pár méter után megtalálod ezt a pihenőt. Szenzációs.

A Pilis hatalmas tömbjében gyönyörködhetsz. Fel fogsz töltődni. Érezni fogod az erő áramlását.

Bükk liget-erdő egy másik útkereszteződésnél.

A kékre térünk Dobogókő felé. Majd figyelnünk kell, mert új nyomvonala van a kék jelzésnek. A régi nem vezet sehova. :)

Az kék jelzés érinti a Zsivány-sziklákat. Itt lehet erőnlétet erősíteni, meglehetősen meredekek az oldalak.

A sziklák télen is ...

... nyáron is látogathatók.

Le is ereszkedhetsz ...

Nemsokára továbbindulunk. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr5814049108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása