kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Páty környéke

2012. november 09. - xbroad
Páty a Budakeszit Zsámbékkal összekötő út mellett fekszik. Úgy a közepe táján. Páty természeti környezete festői. Szép. 

Jártam a Pincehegyen, és bejártam a kőfejtő környékét. Van itt tanösvény, parkerdő, kőbánya, minden, ami ahhoz kell, hogy egy kirándulás közben jól érezd magadat. Ha úgy döntenél, hogy bejárod Páty környékét, nem fogsz csalódni. Mi erre a garancia? Hát Páty! :)


A református templom. Csak úgy leképeztem. A templom 1783-ra készült el.

Páty egyik nevezetessége a Pincehegy, ahol pincék sorakoznak egymás mellett. Majdnem a tetejükre tévedtem. A kéményeket vettem észre.

A felső gerendát 1894-ben faragták. A pince is akkor épülhetett. Takarosan rendbe hozták.

A Pincehegyen sok pince van. Sok pincében sok bor.  A Pátyi Pincenapok 2012-ben júniusban volt. Ha szereted a bort, egyszer látogass el ide.

Különösen tetszik nekem, hogy természetközeli az egész. Néhány lépés és máris erdőben, hegyen sétálhatsz. Lábad alatt pincékkel ...

Ez a sor kicsit patinásabb mint a többi.

A pátyi Főkúti Parkerdő. Az út a kőfejtő peremén vezet, rönkkerítés szolgálja a biztonságot.

Erdei pihenő.

A parkerdő a Pátyi-dombról. Egy óriás sziklákkal dobálta tele a domboldalt.

A Pátyi-domb tetején. Szép vidék.

Tavaszodott, de a hidegebb zugokban még tartotta magát a jég.

A pátyi fakereszt. Térkép is jelöli. Csak úgy neki volt támasztva a sziklának. Remélem még ott van.

Leereszkedtünk a pátyi Főkúti Parkerdei Kőbányába. Itt egy tanösvény nyomai is felfedezhetők. Felfelé nehezebb lesz!

Látványos sziklaalakzatok találhatók a kőbányában. Mint pl. ez a szűk hasadék.

Ez egy szélesebb járat. Mászható is, de nem javasolom. Inkább csak nézelődj!

Magas sziklafalak veszik körül a katlant.

Ez egy másik kőbánya a Mézes-hegyen. Már ezt sem művelik.

Alattunk, előttünk Páty község.

Ugyanaz 180 fokot fordulva.

Ha a túra végére megéheztél, a Fenyves csárdában csitíthatod éhségedet és szomjadat.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr6114049030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihály Lukács 2017.01.07. 09:29:40

Kedves Kiránduló! Remek a blogod/oldalad, környékbeli kezdő mászóként nagyra értékelem. Magam is tervbe vettem a környékbeli sziklák mászogatását, de annak ellenére, hogy régóta élek itt, csomó új dolgot találtam nálad. Köszi! Miért nem javaslod a Pátyi kőbányát? Még nem jártam ott, csak a képeken ígéretesnek tűnik. Törik? Vagy magánterület?

Köszi, és tovább előre: Misi

Széles Sándor 2017.06.03. 08:31:57

Kedves Misi! Nem vagyok mászó, veszélyesnek tűnt. Többet nem tudok róla.
süti beállítások módosítása