kirándulás - természetjárás

vagabundus

A Hegyes-kő

2012. december 07. - xbroad
A Hegyes-kő 275 méter magas csúcs. Az Országos Kék Túra útvonalában fekszik. A tetejéről tökéletes körpanorámát láthatunk.

A hegy viszonylag könnyen leküzdhető, pedig távolról kemény próbának látszik. Vannak rövid szakaszok, ahol meredekebb, de azok részére is ajánlani tudjuk, akik esetleg nincsenek edzésben. A csúcs is meghódítható, a végső sziklás rész is könnyen járható, a követendő csapások adják magukat.

Sajnos, a krosszmotorosok is igénybe veszik az ösvényeket, és ezzel nemcsak az eróziót segítik elő jelentős mértékben, de hatalmas pusztítást okoznak a terület növény- és állatvilágában is. És ha nem vigyáznak, a kirándulók testi épségében is. Ja, nem a motorosok fognak vigyázni ...

Tokodon parkoltunk a N47 43.147 E18 39.263 ponton, a templom előtt. Ez egy minitúra. A távolság a templom és a csúcs között 1.5 kilométer. A "K" jelzést kell követni. A "K" jelzés nyomvonalán halad a "Sg" Gyöngyök útja zarándokútvonal is. A plébánián zarándokszállás működik.

Tokod és a templom, amely előtt parkoltunk. Tokod mögött Esztergom kupolája sejlik.

A Hegyes-kő. Meg fogjuk kerülni és a másik oldalán hódítjuk meg.

Sziklavetődések a hegy oldalában. Itt egy törésvonal húzódik.

Komolyan fontolóra vettük, hogy ebből az irányból menjünk fel a csúcsra. Aztán elvetettük az ötletet és folytattuk a hegy megkerülését.

Ahogy felértünk a gerincre, a Nagy-Gete megmutatta magát. A Nagy-Gete Csolnokról könnyebben elérhető.

A csúcs előtt szusszantunk pár percet egy fenyő árnyékában.

Már majdnem fenn vagyunk, keressük az ösvényt. :)

Felértünk. Előttünk Tokod és az Esztergomi-medence.

Kicsit távolabb Tát.

Nyugati kilátás. Arra rejtőzik Mogyorósbánya. Nevezetessége a Mogyorósi-kőszikla.

Kitekintés déli irányba.

A Nagy-Gete a Hegyes-kőröl.

A Hegyes-kő zászlói. Átmenetileg egy ruhadarab helyettesíti a trikolórt. Az is lobog a szélben.

Újra dél felé. Ez egy furcsa csúcs. Szemmel nézve meredeknek tűnik, pedig nem az igazándiból. Valóban kínálják magukat a csapások, amelyeken kímélő üzemmódban fel lehet jutni a csúcsra.

A Hegyes-kő csúcsa.

A csúcskő. 275 méter magasan vagyunk. :)

Lefelé rengeteg gombát láttunk. Felderítettük az ösvény tágabb környezetét. Vajon ehető?

A templom és a parkoló.

A zarándokszállás. A szállástól balra található úton indulj a csúcs meghódítására.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.