kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Pilisszántó fölött

2013. december 03. - xbroad
Egy ködösen induló, majd derengő napsütésbe váltó november eleji napon a Pilisre kirándultam.

Pilisszántó mellett a Szikla színház parkolójában álltam le az N47 40.620 E18 53.063 ponton. Akik ide kirándulnak, azok általában ebben a "parkírozóban" állnak meg.

A Magyar Zarándokúton indultam, amely felvezet a Trézsi-forrásig. A Trézsi-forrásnál balra tértem. Az ösvény becsatlakozik a Z jelzésbe, amely felvezet a Pilis hegyre.

A Z jelzés a Pilis egyik főútvonala, gyakorlatilag végig vezet az egész Pilisen.

Ezúttal a Z jelzés szerpentinjének felső végéig (N47 41.042 E18 52.453) mentem, aztán visszafordultam. Aznap rengetegen voltak. Sok volt a biciklivel túrázó túratárs is. Nagyobb csoportok is voltak, hangoskodásuktól visszhangzott a hegyoldal. Hallhatóan jól érezték magukat.

Az útvonal hossza oda-vissza nyolc kilométer. Oda végig felfelé, vissza végig lefelé vezet út. A szintkülönbség 380 méter.

Jó kirándulást!


- Hova mész falevél?
- Oda, hova visz a szél. Forrás: Itt.

Körülbelül a szerpentin közepén járunk. Alattunk Pilisszántó. A párás, ködös levegő kicsit leszűkíti a panorámát, de így is van látnivaló bőven.

László kúpja. Ezekre a sziklákra könnyedén fel lehet lépni, onnan még messzebb látni. Csak óvatosan!

Egy a sok biciklista közül. Imádom, ahogy felfelé tekernek.

Még egy biciklista. Lefelé. Mint az őrült! A gyalogszerrel túrázó ilyenkor udvariasan félre áll.

Kedvenc kanyarom. Itt meg szoktam állni, hogy szokjam a mélységet. :)

Kilátás délnyugat felé.

Szeretek itt nézelődni.

Tetszett a farakás rögzítési módja.

Sok helyen "szálasítják" az erdőt. Nekem tetszik a szálerdő.

A Trézsi-forrás. Nem messze van a Trézsi-kút.

Derengő, szűrt napsütés. Nagyon szép volt.

Egy igazi pilisi, erdészeti sorompó.

Mécsesek és tábla a Trézsi-forráson.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr814048808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása