kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Pilisszentászló fölött

2014. február 14. - xbroad
Szeptemberben bejártam a Pilisszentlászló fölötti részt. Bevallom el is tévedtem, nem azon az úton sikerült visszaérnem a kiindulási pontra, amelyen terveztem, hanem egy másikon. Pedig a zsebemben volt a GPS ...

A Hegytető pihenőtől indultam a Pap-rétre. Ezúttal nem a Koo jelzésen, az aszfaltozott úton mentem végig, hanem rátértem a Pc és P jelzésekre. Így nem aszfalt volt a lábam alatt, hanem ösvény és esetenként meredekebb lejtőket kellett leküzdenem fel vagy le, mint az aszfaltúton.

A Pap-réttől a Poo jelzést követtem az N47 44.904 E19 01.265 pontig, aztán visszafordultam. Tulajdonképpen a Sasfészek vadászházat szerettem volna megnézni (N47 45.170 E19 01.607). Már közel jártam, de ezúttal elmaradt.

Fordulás után visszakapaszkodtam a Pap-rétre. Közben találkoztam (jó)néhány teljesítménytúrázóval. Az N47 44.396 E19 01.307 ponton volt egy ellenőrző és frissítő pontjuk, ahol jelentkezniük kellett és néhány pillanatot liheghettek, frissülhettek.

A Pap-rét után a Pc jelzésen szerettem volna kerülni jobbra, ebből lett a P jelzés és a Poo jelzés, ami majdnem ugyanaz, de mégsem. Szoktam mondani másoknak, hogy ne az utat kövesd, hanem haladj jelzéstől jelzésig, akkor nem tévedsz el. És legalább az elágazásoknál "gyere ki alfából" ...

Jó kirándulást!


Ez a tisztás a Szarvas-szérű. A szérű jelentése kör alakú térség. Itt több jelzés is előfordul, úgymint: K, P, Pc és Koo.

Ez az ösvény a K és a P jelzést is viseli. Kellemes, szellős, jól járható út.

Megérkeztünk a Pap-rétre.

A Pap-réten, mint mindig, most is tömeg van, csak nem látszik. :)

Jobbra a fák alatt asztalok és padok vannak és egy csoport. Rengetegen vannak és nagyon hangosak. Na én megyek is.

Egy irtás kellős közepén áll ez a fa. Valahogy megúszta.

Mindenfelé őszi kikerics virágzott.

Csodás.

Valahol a Poo és K+ közös szakaszán. Hatalmas fák.

Egy dagonya ... vagy itató? Ősszel sok ilyen vizes helyet rendbe hozott az erdészet. A kis tavakat kitisztították és környéküket is rendbe tették.

Tetszett ez a rakás. Egy nagy szikla, rajta két "kavics". Kb. itt jelezte a térdem, hogy talán forduljak vissza. Kicsit még tébláboltam, aztán visszafordultam.

Ez egy kb. kilométeres szakasz legalább 15 %-os emelkedővel. Elég kellemetlen volt.

Felértem a teljesítménytúrázók ellenőrző pontjához. Ott egy kicsit nézelődtem. Fiatalok, idősek, nők, férfiak vegyesen. Pecsételtek, tájékozódtak, ittak ... aztán már mentek is.

Na, ugye, hogy tömeg van a Pap-réten? Futó, kerékpárosok, pihenő túrázók és én is.

A Poo kerékpár út. Én inkább leszállnék.

Számozott fák. Lehet kivágják őket, vagy csak leltár?

Itt négy nagyobb fát vágtak ki, de már nő a magonc. Ahogy látom féltve óvják is. Nőj nagyra kis fa!

Az út diagramja.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr6614048802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magniv 2014.02.16. 18:20:39

" Ezúttal nem a Koo jelzésen, az aszfaltozott úton mentem végig, hanem rátértem a Pc és P jelzésekre"
Meg tudnad magyarazni legy szi, hogy ezek milyen jelzesek?

Sándor 2014.03.02. 08:15:32

Koo, kék kerékpárút, Pc, piros körút, P, piros sáv
süti beállítások módosítása