kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Biatorbágy, a viadukt

2012. július 31. - xbroad
Biatorbágy a Zsámbéki-medencében található. Az őskor óta lakott település, a feltárások során bronzkori földvármaradványokat és honfoglalás kori településmaradványokat is találtak.

A biatorbágyi viadukt tulajdonképpen kettős vasúti völgyhíd. Én, amíg nem láttam, azt hittem, hogy csak egy. :) Az elsőt 1884-ben építették, a másodikat 1898-ban.

Biatorbágy 1950. óta Biatorbágy, akkor egyesítették Biát és Torbágyot. Biatorbágyot a torbágyi merénylet tette országosan ismertté. 1931. szeptember 13-án Matuska Szilveszter felrobbantotta az egyik sínszálat a viadukton a Budapest-Bécs vonalon közlekedő gyorsvonat alatt, amely kisiklott és több kocsi a mélybe zuhant. A merényletnek 22 halálos áldozata volt.

A viaduktokon ma már nincs vasúti közlekedés, ilyen értelemben használaton kívül vannak.


A két viadukt. Az északi, a hozzánk közelebbi, még használatban van. Kerékpárút vezet rajta keresztül. Megkönnyíti a település két részének összeköttetését.

Az északi építmény a tetején a kerékpárúttal.

Egy lépcsőn keresztül lehet feljutni a viaduktok felső szintjére.

Ahogy ott térültem-fordultam éreztem,  hogy figyelnek. A viaduktok szigorú őre szemlélt meg. Aztán békésen visszahúzódott üregébe. :)

A lezárt déli híd. A déli hídra felmenni tilos, le van zárva.

Ha elnézünk a híd fölött, Biatorbágy üdülőterületét látjuk. 300 méteres magasságot ostromló hegyek.

A kettős völgyhíd felülről, együtt.

Az északi híd és rajta a bicikliút. Ezen keresztül járnak vásárolni a multikhoz a biatorbágyiak. Így sokkal rövidebb és könnyebb az útjuk.

Arra van például a Négyes-szikla a biai Kő-hegyen.

Kicsit messzebb a Biatorbágy környéki hegyek olyan különlegességekkel csábítanak, mint a Nyakas-kő és a Madárszirt a száz lépcsővel.

Szóval a viadukt az két viadukt.

Ez pedig egy kis testvér. A viaduktok kis testvére.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr7214049238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen 2013.08.17. 15:52:27

Köszi az érdekes beszámolót,mindenképpen el fogunk ide látogatni.Nem is gondoltam volna, hogy ilyen szép helyek vannak Biatorbágyon.Csak a völgyhídról tudtam.Szóval köszi: egy nagyi Bp.-ről

Sándor 2013.08.17. 16:36:43

Nagyon szívesen! :)
süti beállítások módosítása