kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

A János-hegy

2012. november 08. - xbroad
A János-hegyet több útvonalon is el lehet érni. Talán a legkedveltebb útvonal a Normafától vezet a János-hegyre. De tévedhetek. Mindenkinek lehet egy kedvenc útvonala.

Én ez alkalommal Budakeszi irányából mentem fel a hegyre. Láttam sok érdekeset. A Magyar Himnusz szobortól indultam a sárga + jelzésen. A Szent Antal-szobor után a sárga + jelzés jobbra tér. Ne téveszd el! A sárga + jelzést követve el fogod érni a piros sáv jelzést, amelyen szintén jobbra kell fordulnod. A piroson kb. ötszáz métert kell menned és megérkezel a János-hegyre, a kilátóhoz. Készülj rá, hogy a kilátó szinte a legkedveltebb kirándulóhelye a budapestieknek...

A túra hossza ezen az útvonalon oda-vissza 5-6 kilométer.


Szent Antal szobra. Szent Antal a szegények védőszentje.

Képzett, nagy tudású szerzetes volt. Szent Antal az egyik legnépszerűbb szent a világon.

A Budai-hegységnek ezen a részén kanyarog a Gyermekvasút, leánykori nevén az Úttörővasút vonala.  Óránként indulnak a szerelvények mindkét irányból. Nagyon közkedvelt! Ez itt a Vadaspark megállóhely.

Itt több útvonal találkozik.

Itt is jobbra, fel a hegyre. Nehéz eltévedni, jól táblázott környék ez a rész, de azért nem lehetetlen. 

Ahogy egyre feljebb érsz, úgy nyílik a kilátás. A Hármashatár-hegy környéke.

Ez már a piros jelzésű út. Ez az út helyenként meredek. Ezen a szakaszon rönklépcsők segítik a kapaszkodást.

Gyakorlatilag felértünk.

A hóvirágok még virágoztak.

Ez a János-hegy teteje. És az Erzsébet-kilátó. Gondoltam nézelődök egy kicsit a környéken, és amikor a tömeg csitul, akkor én is felmegyek a toronyba.

Benéztem a lépcsőházba is ... zsúfoltság minden szinten.

Egy idő után rájöttem, hogy a forgalom estig ki fog tartani ... azt a döntést hoztam, hogy majd egy másik alkalommal megyek fel a kilátó tetejére. :)

Lefelé többször is találkoztam a kis vasút szerelvényeivel.  Utas volt bőven.

Bármerre néztem, mindenütt kirándulókat láttam a fák között.

Most a másik irányból érkezik a vont.

Aztán elindult a Széchenyi-hegy felé. A hátsó ablakból jól megnéztek ... :)

A helyzet változatlan. A kilátó továbbra is tele van kirándulókkal.

Nekem az Úttörővasút elnevezés is tetszett. De a Gyermekvasút sem rossz.

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr8214049032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása