kirándulás - természetjárás

vagabundus

vagabundus

Dunaharaszti

2012. november 21. - xbroad
Dunaharaszti a Ráckevei-Duna bal partján, a budapesti agglomerációban fekszik. Távolsága a fővárostól 17 km déli irányban. A római korban itt is volt határerőd, úgy hívták, hogy Contraaquincum. Érdekes.

Dunaharasztiba azért látogattam ki, hogy megnézzem a város határában található kálvária-dombot. A kálvária-domb értékes növényritkaságai miatt természetvédelmi terület. Sétáltam is egyet az erdőben. A kálvária-domb a Duna-Tisza-csatorna és az 510-es számú út "kereszteződésében" található. Pontos helye: N47 20.501 E19 04.418.

Ahogy lenni szokott, ha már ott voltam, a kálvária-domb bejárása után betértem a Sport-szigetre a dunaharasztiak kedvelt pihenőparkjába. Tetszett, amit láttam. Miután úgy éreztem, hogy eleget sétáltam, megettem az utolsó szendvicsemet, ittam néhány korty ájsz teát, üldögéltem még néhány percet, aztán hazaindultam.

Dunaharaszti elérhető autóval, HÉV-vel, hajóval, stb. Én autóval értem el.


A kálvária-kápolna. Több mint 200 éve épült.

A hívek törődnek a kápolnával. Rendszeresen felújítják.

Kereszt a kálvárián. Már pattantak a rügyek. Április eleje volt.

Liget a kálvária-dombon.

Akácos. A fák még alszanak. Az akác későn éled. De a fű már selymes-zöld. Érezni, ahogy nyüzsög az élet.

Azokban a gödrökben a II. világháborúban német tüzérség ásta be magát. Mindenesetre Budapest felszabadult ... nem is tudom, hogy kell mondani mostanság.

A napsütötte domboldalakon kinyílt az ibolya. Szerényen, színesen.

A Sport-sziget "kapuja". A sziget tulajdonképpen félsziget. Van itt parkoló, asztal, padok, ivókút, csobogó. Fíling.

Őspark. Ártéri park. A borostyán befonta a fákat. Csapadékos években itt időszakosan víz is szokott lenni.

Na, ez bizony giccses! Szeretem a természetes giccset!

Sétaút, pad. Ülj le egy percre.

Vizes, bogaras élőhely. Magyarul: biodiverzitás. 

Játszótér a gyerekek részére.

Itt még nem kövezték fel az utat. Ami késik, nem múlik. Ha körbejárod a félszigetet, az pontosan másfél kilométer.

A "bejáratnál" a padon ücsörögve hallgattam a víz csobogását.



A bejegyzés trackback címe:

https://vagabundus.blog.hu/api/trackback/id/tr9214049010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása